Kõigepealt teeme terminid selgeks, sest ilma nendeta ei saa teooriast rääkida. Element koosneb muuhulgas magnetist ja membraanist. Kui me räägime helilainete tekkimisest, siis me peame rääkima just membraanist, mitte magnetist ega elemendist ega kõlarist. Magnet, nagu sa alguses rääkisid, ei tekita ise helilaineid ning tema asukoht kastis ei mängi siinkohal mingit rolli - ta võib asuda kasvõi teises ruumis.
Teine asi on selles, et lained liiguvad samas keskonnas sama kiirusega. Kui peegeldav sein on lähemal, siis võtab lainel edasi-tagasi liikumine lihtsalt vähem aega, kuid laine levimiskiirus on sama.
Kolmas asi - vastastikku kohtuvad helilained ei sega automaatselt üksteist.
Tekib hoopis interferents ning selle tulemuseks võib olla ühes punktis sõltuvalt lainete faasist kas liitumine või sumbumine. Helilaine on pikilaine nagu vette visatud kivist tekkiv lainetus. Kui kaks kivi visata vette, siis lained levivad üksteisest läbi:
http://www.scienceclarified.com/images/ ... mg0317.jpgNüüd kasti juurde. Kuna membraan peab asuma kasti ühes seinas, siis kõik seinad ei saa olla membraanist samal kaugusel. Isegi kui kõik ülejäänud seinad oleks membraanist võrdsel kaugusel, siis seinade servad on membraanist ikka 1.4 korda kaugemal ja seinade nurgad 1.7 korda kaugemal. Sinu teooria oleks palju effektiivsem poolsfäärilises kastis, mille esisein oleks mõne helisummutava materjaliga kaetud. Ka sellisel juhul sõltuks kõik kuulatava heli sagedusest. Kui kasti raadius jagub mängitava heli lainepikkusega, siis tekib resonants, muudel juhtudel aga sumbumine (kui membraan hakkab tahapoole liikuma, siis seinast põrkunud lained hakkavad teda vastu suruma). Põhipoint on selles, et tulemuseks on sakilise sageduskarakteristikaga kõlar, millest üritatakse reeglina just hoiduda.
Sellessuhtes olen nõus, et kõik ülalolev jutt on vähemalt woofrite puhul teoreetilist laadi - reaalselt on see kastisiseste lainete mäng kõikide muude tegurite (näiteks auto kere) varjus vaevu aimatav.