traur kirjutas:
Lauri_s kirjutas:
jutu mõte ongi selles, et keegi ei sõida 50ga ju. Eestlasele on nagu sisse programmeeritud, et 50 = 70, 70=90 ja 90 =110 suures plaanis, see ongi point. USU mind, kui kõik inimesed peaksid piirangutest kinni oleks surmasid ja üldse õnnetusi tunduvalt vähem!
kui kõik inimesed oleksid head, oleks hea...
oleks tädil rattad jne.
minu jutu iva on see, et kui homme taaskord mõni "sõltumatu liiklusekspertide instituut" soovitab linnakiirukseks ohutust silmas pidades 30 (mis kindlasti ju ka ohutum on), siis jaguneb eesti roolikeerajate kamp ka nendeks, kes tänaseid 50-ga sõitjaid kihutajateks ja mõrvariteks nimetab. kutsutakse üles mõistlikkusele ja eeskirjadest kinnipidamisele. inimesi saab hukka ja vigaseks ka sel ajal, aga seda meie eeskirjakummardajad ei märka. teised siis kas vaidlevad vastu ja proovivad mingitki normaalset elukorraldust säilitada või alluvad debiilikute diktaadile ja venivad hambad ristis.
aga kogu seesugune äraspidine norimine kiiruse üle on kasutu. pole see 50 km/h mingi imerohi, polnud varasemal ajal 60 ka hullem.
selline numbrite maagilisse mõjusse uskumine põhineb arvamusel, et inimest saab SUNDIDA mõtlema ja mõsitlik olema. ei saa. vaadake kasvõi parti.
kui mistahes reegleid aina karmistada, siis see ei tekita inimesele ei korralikku lastetuba, loogilit mõtlemist ega teistega arvestamist. see on lihtsaltg mistahes keeld teiste omataoliste hulgas. kui lubada homsest inimesi tappa, kas siis vastavalt lubatusele kõik seda teeksid? ilmselt ei, ainult lubamine või keelamine sinu sisemisi väärtusi ei kõiguta. eeldusel muidugi, et sul need on.
ainult orjalikult kaasanoogutamine mistahes keelamisega on kuidagi sellise mekiga, et keelame ära kõik, mis minujaoks liiga kallis või kättesaamatu. miks teistel peaks või võiks mingi elurõõm või sära olema millestki, mida mul pole või ma endale ei leia või lubada ei saa...? viinamarjad, seltsimehed, ikka viinamarjad...
No anna olla, ikka väga rumaluke oled sa alles.
Kui lubada tapmine, siis hakataks väga palju tapma, kõik kes ei meeldi saaksid nuga jne.
vanasti oli ka liiklus hõredam ja loomulikult ei saa surmasid liikluses nulli, aga vähemalt saab vähemaks, mina jään endiselt arvmause juurde, et 50 on linnakiirus, juba sellepärast et nagunii ületataks, siis ületatakse vähemalt vähem ja on kergem trahvida.
30 märk peaks olema kohtades, kus on kitsad tänavad palju rahvast jne, paljude väikelinnade kesklinnad näiteks, mis on ülekäigu radu täis, seal on 30 igati norm kiirus, kui liiklusohutust silmas pidada.
pikemad sirged jah 50 ja nagu kohati järveana 70.
mina leian, et praegused kiirusepiirangud on igati ok.
kui inimesed peaksid enamvähemgi neist linnakiirustest kinni ei oleks ka vajadust 30 märke panna.
Väärtushinnanguid sa tõesti seadustega inimestele paika ei pane, aga vähemalt takistad väärate väärtushinnangutega inimestel neid rakendamast.
Linnas nagunii on palju takistus, mistõttu keskmine kiirus nagunii eriti suur pole ja see kihutamine tihti hoopis pidurdab, kui üks ees pidurdab peavad ka teised seda tegema ja sega aeglasemaks rivi läheb.
see jutt, et tõstke kiirusi ja ma olen nii kõva juht, sarnaneb ikka hirmsasti vahtralehe meeste juttudele.
Aga noh rullnokk ongi see, kes ei arvesta kaasliiklejatega, teised autod ja jalakäijad niisiis, jalgratturitest rääkimatta. Lisaks rullnokad kimavad, kas siis vähem või rohkem, tavaliselt rohkem.