Tsiteeri:
kindel on see, et elu on lihtsam ja odavam seda erinevust ignoreerides. ja minumeelest on lausa arengut takistav tegeleda kõlarite installimise asemel võimendite katsetamisega.
Lausa üllatav sõnavõtt. Eesmärgiks peaks olema ikka hea sound, mitte lihtsus ja odavus. Ja mismoodi mingi asja testimine arengut piirav saab olla?? Ise katsetades/proovides just arenebki kõige rohkem, mina paremat viisi ei tea. Mis ajakulusse puutub, siis kaua sa oled oma autot juba ehitanud, ligikaudu aasta? Selle juures mõni õhtu erinevatele testimistele kulutada on täiesti olematu ajakulu, ma ütleks.
Tsiteeri:
Aga elu läheb edasi ja kui uute inimeste jaoks see teema uuesti aktuaalseks muutub, siis on ilmselt aeg ja vajadus ka uue eksperimendi jaoks küps. Aga selle katse õnnestumiseks tuleb see hoolikalt ja läbimõeldult ette valmistada, sest kui korraldada eksperiment lihtsalt mõnes (lisaks veel keskpärases, poolikus, väljahäälestamata ja üleüldse akustiliselt väga keerulises keskonnas) autos, siis paratamatult on ahela kõige tugevamaks lüliks just võimendi ise. Ja kuna isegi keskpärase võimendi kogupotensiaalist jääb sel juhul suurem osa kasutamata, siis võimendi asendamie veelgi parema võimendiga, asjast objektiivset pilti ei anna ja erinevusi on väga raske kuulda. Ja sellisel tasemel eksperimendist võib seepärast rohkem halba kui kasu olla...
Harry sõnavõtt on väga hea jällegi. Samas on meil plaanis peagi võimendite soundi test ära teha ja justnimelt autos (võimalusel isegi mitmes). See juba vana teema ja küsimus, et miks peab võimendi soundi erinevust toas hea helisüsteemi taga hindama, kui pärast paned selle võimendi ikka autosse ja kasutama hakkad autos. Siin tuleks paika panna testi eesmärk: kas üritada teha üleüldiselt kindlaks, et võimendite soundis on erinevusi (siis testid toas hea helisüsteemi taga) või teha kindlaks, kas enda auto helisüsteemis kuuled võimendite soundis erinevusi (testid autos). Ühest küljest on toas tehtud test üsna mõttetu, sest saadud teadmisega, et võimendite sound on erinev, et ole (mitte tipptasemel) helisüsteemiga autos ju midagi peale hakata. Teisest küljest on muidugi huvitav kogemus seda erinevust ise toas kuulata.
Ise pakun, et ei tee peatselt toimuvas testis võimenditel mingit vahet, aga sellest järeldusest ei tohiks mingit kahju küll tekkida edaspidiseks.
Tõnu