Olen viimase aasta jooksul erinevate 1.6L Kia Cee'd-idega proovisõitu teinud (kõik võimalikud mootori-käigukasti kombinatsioonid), tehnilist poolt uurinud ja hindu jälginud päris tihti. Võrreldes konkurentidega on Kia põhiprobleem suht viletsad mootorid, mineku/kütusekulu suhe on ikka nõrk. Lisaks muudab automaatkast auto ulmeliselt januseks, nt 1.6L diisli puhul on kütusekulu automaadi puhul linnas 3L(!) suurem (4,2L vs 7,2L):
http://www.kia.com/fi/mallisto/ceed/tekniikkaPOLTTOAINEEN KULUTUS
1.6 CRDi VGT 128 hv Kaupunki, l/100km, (A/T) - 4,2 (7,2)
Võrdluseks nt Škodal on automaadi puhul kütusekulu kohati isegi väiksem kui manuaali puhul, go figure.
Cee'd-i puhul on ainuke mõistlik kombinatsioon - kui on palju linnas sõitmist - 1.6L diisel manuaal, sel jääb ainukesena linnakulu sinna kuskile 5-5,5L alla raske jala korral, teistel kõigil läheb üle 8 liitri, mis tänapäeval pole selgelt enam konkurentsivõimeline. Lisaks maanteel on diisel-manuaaliga päris äge sõita (jutt käib 1.6L väikestest pereautodest), kui meeldib kiirelt kurve läbida või palju möödasõite teha.
Cee'd-i plussid on muidugi 7-aastane garantii, millele konkurentidel pole midagi vastu panna, väga hea varustus antud raha eest ning üsna kaasaegne välimus/sisemus. Naelrehve ei kannata alla panna talvel, kuna müra tahab siis ära tappa salongis, mürasummutus muidugi aitab siin suurel määral. Samas kasutatud auto hind kukub kivina ning garantiiaja lõpus on vähegi normaalse hinnaga müümine väga problemaatiline. Parim aeg müümiseks peaks olema siis, kui garantiid on veel 2-3 aastat järgi.
Kokkuvõtteks - kui manuaali ei põlga, siis on diisel Cee'd täitsa hea valik, automaadi soovi korral koguks veidi raha juurde ja vaataks pigem juba Octavia/Jetta poole.
Tõnu