AnvarV kirjutas:
Usutavasti lihtsalt Heleda/Tumeda valguse skaala paigast..
Ehk särikompensatsioon - kui sellel skaalal olev indikaator on liigutatud miinuse poole, läheb pilt tumedamaks ja kui on liigutatud plussi, läheb pilt heledamaks.
Canonitel saab seda enamasti muuta hoides all +/- nuppu ning keerates päästiku juures olevat ketast (mitte seda ketast, millest pildistamisreźiimi valitakse).
MDB kirjutas:
Proovisin nüüd uuesti seda objektiivi ja õigus, välk jätab varju. Ei tea kas vahepealne sensori puhastus aitas ka või ei aga eelnevalt jäi ka ilma välguta pildistamisel vari! Eriti näiteks suvel, päikesepaistelisel päeval. Kõik see ajas segadusse, sest ühegi teise objektiiviga seda probleemi ei ole, välguga või ilma.
Teravustamispunktid- ma ei tea kas mul nüüd on õigus aga kui ma soovin, et kogu pildiulatuses oleks objektid teravad, kas siis ei ole mitte nendest punktidest kasu? Milleks neid siis sinna niipalju toppida
Järgmine plaan on vaadata Nikon D600 poole, kuid hetkel veel mõtlen. Kas mul on seda vaja! Samas jälle pole midagi muud osta ka, see hinnavahe jääb nende puhul juba päris väikseks, et võiks siis juba korralikuma võtta.
Ma ainult hobikorras pildistan, pean ennast alles algajaks

Päikesepaistelise ilma puhul on sul ju maakera kõige suurem välk valgustamas ja "õige" nurga alt on efekt täpselt sama.
Soovitav sul enne "parema" kaamera ostmist kõik need põhiasjad endale selgeks teha. Kallist peegelkaamerast pole mitte mingit kasu, kui sa ei tea mida ava, säri, iso, särikompensatsioon jms teevad, sest tänapäeva digiseebid on juba nii heal tasemel, et tõenäoliselt teevad "lihtsalt niisama automaatprogrammiga klõpsija" puhul paremat pilti kui peegelkaamerad ja boonuseks on nad väiksed ja kerged.
Ollaz kirjutas:
MDB kirjutas:
Teravustamispunktid- ma ei tea kas mul nüüd on õigus aga kui ma soovin, et kogu pildiulatuses oleks objektid teravad, kas siis ei ole mitte nendest punktidest kasu? Milleks neid siis sinna niipalju toppida
Ei tea, kas sain su mõttest õigesti aru, kuid teravussügavust määrab siiski ava ning ei ole teravustamispunktidega seotud.
Teravussügavuse (või teravusala, kuidas keegi nimetab) mõjutab veel ka objektiivi fookuskaugus. Sama ava puhul, suurema fookuskauguse puhul jääb taust udusem kui väiksema fookuskauguse puhul. Ehk siis, mida suurem on ava number (F number, mida kaamera displei näitab), seda suurem on teravusala pildil ning mida väiksem on F number, seda väiksem on teravusala pildil.
Teravustamispunktid (fookuspunktid) ongi suures plaanis kasutud, sest enamik fotograafe kasutab ainult keskmist punkti. Teravustab soovitud lille, oksa, käbi, traadijupi ära, päästiku pooleldi alla vajutamisega, siis kadreerib ümber (keerab kaamera nii kuidas tahab, et kaader jääks) ja alles siis vajutab päästiku lõpuni alla. Nagu juba enne ütlesin, siis kiiresti liikuvate objektide puhul tuleb palju punkte kasuks, kuna ise ei suuda nii kiiresti reageerida kui kaamera.
Kindlasti osad kasutavad ka teravustamiseks teisi punkte. Näiteks paned kaamera statiivi peale paika ja pildistatav objekt on vasakus ääres. Automaatset fookuspunkti valikut pole suurt mõtet kasutada, sest siis pole fotograafil ju õrna aimugi, mida ta täpselt pildistab.
