Täna oli siis see päev, kus mina, kes pole elus kunagi driftinud, noh ega ka diffinud, Prodrifti algajatele mõeldud õppepäev.
Viimati oli mul tagaveoline auto 4.5 aastat tagasi, kui parseldasin siin maha oma mürkrohelise bemmi, mis paljudele teada tuntud kuulus oli 2005a SR avalaksust. Sel ajal oli aga moes ja kombeks kohapeal kummi põletada ja striitreissida, mõned üksikud korrad kui küljetada sai, ei loe vast siin kohal, see selleks.
Tänasest üritusest siis lähemalt:
Algas see ca 10 ja lõppes kl 18, 1-2 oli lõuna.
Programm koosnes kuuest etapist, millest 4 peeti ennelõunat. Kogu ürituse eesmärk on tuua täiesti driftivõõras inimene ühe päevaga driftile nii lähedale, kui võimalik, mis minu arvates neil ka väga hästi õnnestub, instruktoreid (kõik kohalikud meistrid ja kaks neist euroopa mitmekordes meistrid, Eric O'Sullivan oli 1 neist, teiste nimed ei jäänud meelde
) a autosi oli 4, 1 ca 400 hp võistlusauto, 2 neist ca 300hp koolituse jaoks kohandatud autot ja 1 twin cam, e36 325 bemm varastati neil eelmine nädal ära
Kokku oli meid 17 ja jaotati 4-ja gruppi.
Etapid siis:
1. donuts, ehk auto kontroll kohapeal ringe tehes
2. sama aga järgult ringid suuremaks
3. käsipiduri kasutamine ümber koonuse sõitmisel, 1 või 2 käiguga, vastavalt oma enesetunde järgi
4. 8-te tegemine
5. juba raja moodi teemal suuremal (30-50km/h) kiirusel esimese kurvi läbimine käsipiduriga
6. 3 kurvi
7 finaal ehk siis tiimidevaheline võistlus
Rada kasteti märjaks, rehvide kokkuhoid, samas ni võimsate masinatega on see ka oluliselt raskem, ma arvan, spinne tuli nagu seeni peale vihma kõigil ...
Ette rutates, et enamus siinsetest, kel asja vastu huvi, omavad vähemalt sierrat, millega käiakse ööpimeduses ringteesi ümaramaks muutmas, mina ja vast ehk paar inimest tulid täitsa tühjalt kohalt
Esimeseks sai meie tiim kätte selle 400hp võistlusauto. Ringe teha ei olnudki nagu probleem, peale paari minutit tuli täitsa okilt välja, ka teine etapp, kus ringid suuremaks järgult läksid oli OK mul
Kolmas etapp ja käsipidur, toimus autovahetus ja kätte anti valge 180. Sidur lahutas järsemalt ja kogu setup on igal autol täiesti erinev. Nalja sai palju, 6-7 korda proovimist, millest ehk 2 õnnestus, tuju hakkas nulli minema, krt polegi nii kerge kui ma arvasin
Veel hullemaks läks siis, kui kaheksaid hakkasime tegema ja Twin Cam (Toyota AE86) kätte anti. Just hakkas nagu see turbo viivitus "käppa saama" ja siis see krdi kärakas, millel power kohe taha tuleb. Ma ei saanud mitte ühegi kaheksaga hakkama. Vesteldes instruktoritega, väitsid nemad, et Nissanitega ongi lihtsam päris algajal alustada, aga kui põhitõed selged, siis twin camiga rohkem funni rajal. see selleks.
Lõuna paus ja ja raja moodi teema.
Neljast katsest 1 spinn ja 3 puhtalt käsipiduriga, ohh tuju hakkas tõusma, sest O'Sullivan jagas näpunäiteid, mida minu instruktor ei teinud, nimelt selle spinnimisega oli minu see teema, et kartsin, et kui gaasi piisavalt ei vajuta, siis jõudu ei jätku ja .... IRW
Kogu teema siis gaasiga mängimine suurelt jaolt ja pole vaja palju vajutada eksole
Ja siis see kõige põnevam osa, 3 kurvi practice.
Neljast korrast 2 tulid eri lahedalt välja, 1 ringidest isegi paremini kui mu finaalis parim ring ja kahel ringil oli paar spinni, aga mis peamine, tunnetus hakkas sisse tulema, sest twincam andis selleks ajaks saba ja kolm 180-t ainult rajal, mis kõik sobisid mulle.
Finaal oli siis selline, et iga tiimiliikme punktid liideti kokku ja parim tiim sai tasuta päeva hooaja lõpuks, kus võita tiimid omavahel võistlevad ja suur karikas välja läheb.
5 ringi ja parim läheb arvesse, hahahahaha, mul 4 esimest nulli ringid
Neljast kaks oli kaks esimest kurvi väga head, aga kuna vimases kurvis oli ülilibe just kallaku pärast, kuhu enamus vesi kogunes, siis see ka enamuse mu sõitudest "ära rikkus"
Viimane ring tuli enam vähem ja viimases kurvis, mitte just viga, aga hirm et taas spinni ja nulli ring, siis mitte kõige ilusam kurv.
AGA, ProDrifti kohtunikelt 81 punkti ja nelja kogenud sõitja järel viies, kas ma olen nüüd PRO ?
Esimene sai 92, teine 91, kolmas 89, neljas 87 punkti
Igatahes funni kogu raha eest ja pole vist väga kaugel see päev, kui tuleb omale ka rajaauto moodi asi osta :
Oma parim ring siis minu arvates:
http://www.youtube.com/watch?v=OIAZHMnH-CE81 punkti ring finaalis:
http://www.youtube.com/watch?v=LombgRZwkOsPaar pilti: