Streetrace.Org http://streetrace.org/foorum/ |
|
Eesti autotööstus http://streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=7&t=122473 |
2. leht 3-st |
Autor: | wax [ 04.11.2013 10:34 ] |
Teema pealkiri: | Re: Eesti autotööstus |
allan1 kirjutas: Kuskilt discoveri pealt oli hiljuti saade kus räägiti, et see kombat on hoopis lätlaste toodang. Kuigi klipis oli autol eesti nr märk. Lätlaste toodang on Dartz. Kombatid on Eestis Lool toodetud. |
Autor: | K0ll [ 04.11.2013 10:50 ] |
Teema pealkiri: | Re: Eesti autotööstus |
http://forte.delfi.ee/news/auto/fotod-n ... d=31322095 |
Autor: | RäigeRäim [ 04.11.2013 12:18 ] |
Teema pealkiri: | Re: Eesti autotööstus |
l6vikuningas kirjutas: eesti on ju siiski autotööstus riik, leivaauto, tartus eelmisel kümendil tartus komplekteeritud scania bussid, estonia vormel, rex, igasugused omaaretised? äkki oleks mõistlik seda ka pilte ja videosid sellest jagada? mingi hetk jäi selline kodumaalvalmistatud autobuss silma ühes vene saates, mis tutvustab igast ajaloolisi ja vähemajaloolisi tehnikaimesid vilgase pilt oleks ka patt jätta lisamata esimesse posti ilmselt Tsiteeri: Vaadake mina enam vastu ei pea. laz ja ta busside iseloomustus Kui asi on ikka nii, et LAZ bussil moderniseerib või õigemini koguni täiustab käiguvahetussüsteemi bussijuht ise suuremate probleemideta, siis paneb asi mõtlema. Räägin sellisest täiustusest nimega "konks", mis oli paigaldatud armatuurlaua külge käigukangi vahetusse lähedusse ja mille taga pidi 5. käik alati käepärast olema. LAZ-il oli reeglina raske käike üles leida - neid tuli käigukangiga mööda bussi erinevaid osasid taga ajada, aga proovi sa seda teha juhikohalt lahkumata. Kogenud motorist ja tartu ühistranspordiveteran, kellel erinevatel LAZ-idel läbitud kokku ilmselt 2 miljonit kilomeetrit, viis töö hõlbustamiseks sisse aga täiustuse. Ta kasutas sama konksu, mida teiste bussijuhtide bussidel rakendati õllevõrgu hoidmiseks. Oskusliku töö ja täppisprojekteerimise tulemusena keerati konksu aga 87 kraadi ning enam selle külge õllevõrku riputada ei saanud. Küll aga oli ta ideaalne 5. käigu asukoha kindlaksmääramisel maanteesõitudel. Paneb mõtlema selline insenerileidlikkus. Või see, mida rakendati osadel TA-bussidel, mida valmistati samuti Tartus. Kuna kabiin oli teate küll kui väike ja see õudne astmaatikust mootor koos siduriga pidi ka veel sinna ära mahtuma, polnud võimalik gaasipedaali enam kusagile paigaldada. Prototüübi juures kaalusid Tartu insenerid ka käsigaasi kasutamise võimalust, kuid see jäi ära, sest siis poleks gaasi saanud alati siis vajutada, kui vaja oleks olnud. Vasak käsi pidi ju pidevalt rooli küljes olema ja paremaga tuli samal ajal pooleteist meetrit eemalt juhi selja tagant üles otsida käigukang, millega omakorda tuli hakata kindlaks määrama käikude asukohta (TA bussidel ei olnud nad alati teps mitte ühes ja samas kohas erinevalt LAZ-idest, vaid jooksid bussi mööda ringi ning mõnikord kadusid koguni päris ära jooma - nii et konksu panna ei saanud. Seda poleks juht selja taga näinud ka...). Viimases hädas avastati, et tehase GAZ poolt tarnitud sassiide GAZ-51 piduri- siduripedaali vahele jäi piisavalt ruumi, et sinna veel üks pedaal ära mahutada, millega ühendati gaasitross. Taas probleem Tartu kommunistlike inseneride poolt ära lahendatud! Parim autotootmis link http://www.volga.ee/tootmiskoondis/index.html |
Autor: | Converse [ 04.11.2013 12:21 ] |
Teema pealkiri: | Re: Eesti autotööstus |
http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Minu+ ... +auto.aspx |
Autor: | Siim [ 05.11.2013 00:27 ] |
Teema pealkiri: | Re: Eesti autotööstus |
Converse kirjutas: HendrikR kirjutas: kus see rex seisab Myygiks pole? |
Autor: | mees_kilekotiga [ 05.11.2013 02:20 ] |
Teema pealkiri: | Re: Eesti autotööstus |
karlpoiss kirjutas: ühe kahest ostsidki nad ära, selle millel tagumik plekist oli (see kuulus sõbra isale) teine mis nende peres on kuulub sõbrale, nad tahtsidki seda ka osta aga sõber ei müünud, kuna see on pea-aegu täiesti komplektne mul oli isegi kuskil nendest kahest pilte aga hetkel ei suuda leida, samas saan alles olevat igakell pildistada amperi videos on 2 keret.. kui sa saad pildistada üht veel = kolm keret. |
Autor: | karlpoiss [ 05.11.2013 10:10 ] |
Teema pealkiri: | Re: Eesti autotööstus |
Täpselt nii ongi. |
Autor: | l6vikuningas [ 05.11.2013 12:06 ] |
Teema pealkiri: | Re: Eesti autotööstus |
tallinlastel on veel võimalust kodumase bussiga sõita aegaajalt http://kodu.pri.ee/ta/?action=text&cat=1&ID=11 tartu autode remondi katsetehase kodukas fantaasia puuduse käes pole eesti autodisainerid kunagi kannatanud |
Autor: | highrankin [ 05.11.2013 13:17 ] |
Teema pealkiri: | Re: Eesti autotööstus |
karlpoiss kirjutas: , samas saan alles olevat igakell pildistada Viitsid tee üks klõps. |
Autor: | mees_kilekotiga [ 05.11.2013 13:35 ] |
Teema pealkiri: | Re: Eesti autotööstus |
karlpoiss kirjutas: Täpselt nii ongi. kui su sõbral on praegu võimalus teenida paarkümmentuhat eurot, siis äkki soovitaksid tal seda kasutada? Kui Amperit ei huvita, siis teoorias oleks ma isegi huvitatud. |
Autor: | karlpoiss [ 05.11.2013 15:47 ] |
Teema pealkiri: | Re: Eesti autotööstus |
Paraku täna asja uurides sain teada, et teine auto müüdi ka hiljem maha. (Esialgu laenati, taguotsa vormide tegemiseks). Kahju küll et sõber pehmeks räägiti, sest hind mis siin pakuti ei ole isegi lähedale sellele mis ta sai. |
Autor: | Son [ 05.11.2013 16:51 ] |
Teema pealkiri: | Re: Eesti autotööstus |
Siim kirjutas: Converse kirjutas: HendrikR kirjutas: kus see rex seisab Myygiks pole? vist mitte |
Autor: | Martpoiss [ 05.11.2013 23:43 ] |
Teema pealkiri: | Re: Eesti autotööstus |
Nõukogudeajal tehti vist Nuia EPT-s Uazidele selliseid keresid: Originaalis olid siis tendiga. Kuna kõik nõukogude maasturid olid tehasest tendiga, mis aastaringseks igapäevakasutuseks kõige mugavam ei olnud, siis ehitati väga palju nendele ka ise katuseid peale. Vanaisal oli kunagi kuudiga Gaz-69. Üks mees siinkandis tegi mõned kastikad ka, millest üks on minukäes ja ühte tean veel ühe õue peal vedelmas. Minu oma siis selline: Kusagilt oleks nagu meelde jäänud et topeltkabiiniga Gaz 52 on ka kohalik toodang. |
Autor: | l6vikuningas [ 14.11.2013 02:12 ] |
Teema pealkiri: | Re: Eesti autotööstus |
ja jõudis ka seriaal järjekordse tartu masinani kiitis siinseid automeistreid |
Autor: | fm25 [ 14.11.2013 12:17 ] |
Teema pealkiri: | Re: Eesti autotööstus |
karlpoiss kirjutas: Paraku täna asja uurides sain teada, et teine auto müüdi ka hiljem maha. (Esialgu laenati, taguotsa vormide tegemiseks). Kahju küll et sõber pehmeks räägiti, sest hind mis siin pakuti ei ole isegi lähedale sellele mis ta sai. Kas omanik oli Sven-Erik Anderson? |
2. leht 3-st | Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |