Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 09.05.2024 10:51

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Et vältida asjatute postituste mahtu ning, et sinu tehtud teema saaks kõige kiiremini pädevaid vastuseid, peab teema pealkiri sisaldama järnevaid detaile:
1. Auto mark ja mudel.
2. Väljalaskeaasta
3. Mootori tüüp (tähis oleks eriti sobiv)
4. Võimalikult täpne ning lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem kerega jne)

NÄIDE: BMW735 1996, 3.5L, M62B35, tühikäik jamab!

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Streetrace.org Team



Tee uus teema Vasta teemale  [ 4 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Mitsubishi Challenger, 2002, 3.0L V6, Jahutuse kala
PostitusPostitatud: 16.03.2015 10:28 

Liitunud: 05.05.2011 01:00
Postitusi: 145
Olen ülihalb asjade lühidalt seletaja, aga proovin siin siiski ilma lõpukirjandit kirjutamata hakkama saada, nii et pidage vastu!

Auto siis Austraalias ja siin on tema nimi Mitsubishi Challenger. Eestis oleks ta nimi vist Pajero Sport, USAs Montero Sport jne.

Lugu siis järgmine: Jätan auto ühel viimase aja kuumeimal päeval (kuskil 36-38 C) seisma ja kuulen, et kapoti alt tuleb "mullitamise häält". No selge, mootor keeb. Keeran korraks süüte uuesti sisse ja vaatan, et temperatuuri näidik on täpselt seal keskel kus ta normaalselt olema peaks.

Järgmine päev läheb ilm jälle külmaks ja peale väikest testiringi tundub kõik jälle korras olema. Kuna paisupaagis oli jahutusvedeliku tase külmast peast juba suht alla miinimumi, siis valasin sinna liitri peale. Mõni päev edasi kuulen jälle auto seisma jättes tuttavat mullitamist. Kapoti avades vaatan, et paisupaak pilgeni täis ja pressib jahutusvedelikku väljagi. Vaikselt siis vahin seal kõrval ja näen kuidas mootori jahtudes jahutusvedelik jälle radikasse/mootorisse tagasi "imetakse". Lõpus reaalselt tõmbas suure lurinaga paisupaagi põhjast veel viimasegi jahutusvedeliku ära ja see hetk ka mullitamise hääl kadus.

Valasin jahutusvedelikku veel ühe liitri peale ja sõitsin lähedal asuvasse radiaatoriparandusse. 7 minutit linnasõitu ja mootor ei jõudnud piisavalt soojaks minna, et need anomaaliad esineks. Remondimees tegi pumbaga survetesti ja ühtegi leket ei leidnud. Kuna radiaatorisse sisse ja sealt välja jooksev toru on mõlemad kuumad, siis termostaadis asi ilmselt ei ole. Ventikas tundub ka korrapäraselt töötavat.

Seega jäigi üle ainult arvata, et plokikaan või selle tihend on vigane. Kahjuks vastavaid vahendeid selle 100% kinnitamiseks antud remondimehel ei olnud. Õli on muidu puhas ja jahutusvedelik ka.

Nonii, küsimused:
- Esimene mõte oli muidugi, et mootori ülaosast tulev mullitamise hääl tähendab, et mootor on ülekuumenenud ja jahutusvedelik keeb (mis tähendaks, et normaalset temperatuuri näitav näidik on vigane). Samas peale natuke googeldamist lugesin väiteid, et rohelise jahutusvedeliku keemistemperatuur on nii kõrge, et arvatavasti see auto enam väga sellel hetkel edasi ei liiguks. Samas mina perfoormancis mingit langust ei ole täheldanud. Kas oleks targem arvata, et see mullitamise hääl tuleb pigem sellest, et radikas on õhumullid, mis temperatuuri kasvades liikuma hakkavad ja tegelikult mootori temperatuur ongi normaalsuse piires?
- Kas keegi tuleb veel mõne odavama lahendusega põhjuse peale kui jamad plokikaanega?

Jama selles, et auto peab järgmise 8 päeva jooksul müüdud olema, seega pole väga aega remonditöökodade järjekordades oodata ja plokikaane vahetus ei mängi rahaliselt ka väga välja. Samas tahaks asja korda saada kui selleks vähegi võimalus on. Ilmselt ei oleks väga suur probleem mul ta praeguses seisus ka mõnele asiaadist ufole maha müüa, aga no ei tahaks päris rondiärika karmat ka endale saada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mitsubishi Challenger, 2002, 3.0L V6, Jahutuse kala
PostitusPostitatud: 16.03.2015 21:20 

Liitunud: 23.09.2007 12:46
Postitusi: 176
Asukoht: ülemiste parkla
siin ei päästa miski,tuleb vaadata küünalde järgi kummast kaanest tosool l2bi k2ib ja siis kaan maha.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mitsubishi Challenger, 2002, 3.0L V6, Jahutuse kala
PostitusPostitatud: 17.03.2015 14:00 
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.02.2008 19:22
Postitusi: 550
Asukoht: Tallinn/Viljandi
vaheta radikakork ära näiteks...
Kui kork rõhku ei pea siis läheb teadupärast kuumaks, kuna rõhu all vedelik nii kergelt keema ei lähe.
ennegi olnud porbleeme just nimelt nende korkidega...proovida tasub, ei maksa ka teine ju midagi pmts.

_________________
, golf mk2 16v GTI, VAZ 2106, , e46- 330d, e36-318i


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mitsubishi Challenger, 2002, 3.0L V6, Jahutuse kala
PostitusPostitatud: 17.03.2015 14:48 

Liitunud: 05.05.2011 01:00
Postitusi: 145
Tänud neile kes viitsisid läbi lugeda ja vastata. Minu poolt lahenes ikkagi asi nii, et müüsin ta maha. Uuele omanikule rääkisin ausalt kõik probleemid ära, ta siis tingis veel niigi turul kõige odavamast hinnast 500 alla ja kaup sai tehtud.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 4 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 43 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7