Streetrace.Org
http://streetrace.org/foorum/

CNG gaasiga sõitev auto
http://streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=52&t=139090
1. leht 4-st

Autor:  lihtsaltsiim [ 08.09.2014 19:27 ]
Teema pealkiri:  CNG gaasiga sõitev auto

Tervist. Küsimus siis kõigile, kes on kokkupuutunud just CNG gaasi peal sõitvate autodega. Kas tõesti on auto CNG pealt ökom, kui benziini pealt ja kuidas minekuga lood on? Kas tasuks selline investeering ära?

Autor:  Turbiinipoiss [ 08.09.2014 19:34 ]
Teema pealkiri:  Re: CNG gaasiga sõitev auto

Tikutakus on mitu teemat selle kohta. Uuri sealt.

Autor:  Luuri [ 08.09.2014 21:43 ]
Teema pealkiri:  Re: CNG gaasiga sõitev auto

Ökom pole, kuid gaasi tarbib rohkem kui kütust ja gaas on 2x odavam. Siiski hinna vahe sees. Gaasiga odavam kuigi tarbib bensust rohkem.

Autor:  Inferno [ 08.09.2014 21:47 ]
Teema pealkiri:  Re: CNG gaasiga sõitev auto

http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=42287&page=3


cng pole lpg

Autor:  tomcraft [ 08.09.2014 22:57 ]
Teema pealkiri:  Re: CNG gaasiga sõitev auto

Nagu inferno mainis, siis pole mõtet maagaasi selle vedelgaasi p*saga sassi ajada.
Aga maagaasiga sõites on otseloomulikult vahe sees!! ~50% kuskil, esiteks gaas ise odavam (plussiks ka see, et kava kohaselt ei tõuse maagaasi hind oluliselt kuni 2020 aastani), teiseks ei tarbind mootor gaasi kindlasti rohkem(passat 2011, 1.4 cng) ja sama auto näitel edasi keris väga mehiselt (dsg kastiga oli). tankimine on lihtne ja ei võta ka kauem laias laastus kui paak bensiini tankida. Ainus miinus, et tanklavõrk on puudulik(ise elan Tartus, seega suva, aga lõuna pool keerulisem-Tallinn, Narva Pärnu ja Tartu kaetud), samuti osadel cng autodel on bensiinipaak väga väike. Muus osas ülikõva asi!

Arvutuslikku juttu ka veits:
Maagaasi kütteväärtus on suurem kui diislil ja kg hind hetkel 0,779€/kg). Tallinn-Tartu otsale selle autoga läbides kulub kütusele vaid 4,8 €. Maagaas on ligilähedaselt ideaalne Otto-mootori (tavaline bensiinimootor) kütus. Maagaasi oktaanarv on 120 (tavabensiinil 95), mis tähendab mootori rahulikku tööd, vähem müra ja heitgaase. Auto hooldamine on sama nagu tavalise bensiinimootori puhul. Ketiga mootor, mis ei vaja rihmavahetust. Palju ökonoomsem, vastupidavam ning töökindlam kui diisel. Huvitav teada: maagaasi müüakse kilogrammides – üks kilo CNG on võrdne 1,35 liitri bensiiniga ehk kui 1 kg CNG-d maksab 0,779€, siis tegelik ekvivalent bensiini hinnaga oleks 0,57€. Ehk siis maagaasiautoga 100 km läbimiseks kulub 3-4 EUR

Autor:  kj [ 08.09.2014 23:40 ]
Teema pealkiri:  Re: CNG gaasiga sõitev auto

V70 Bifueliga käib näiteks Rakveres edasi ja tagasi 10 euriga ära. Minek on parem gaasiga.

Mingid naljamehed arvavad siiamaani, et jutt mingist propaanist.

Autor:  dellu [ 09.09.2014 09:15 ]
Teema pealkiri:  Re: CNG gaasiga sõitev auto

Mina olen CNG-ga sõitnud aasta algusest ja mõnusalt odav on tõesti. Muudest kütuseliikidest ilmselt vähemalt poole odavam. Ökomad dislad on mul võtnud nii 7-8 kanti Tallinnas, ehk siis umbes 9 euro kanti ikka 100km. Opel Zafira 1.6 71kw (http://www.auto24.ee/used/1734133) millega viimase aja liigelnud olen võtab mul linnas 5.5 kg/100km kanti, maksimaalselt 6. Seega nii 4.5-4.8 eurot. Seega sisuliselt 2x odavam kui dislaga, bensukatest ei hakka rääkima - ilmselt 3x (2.0 85kw bensukas umbes 12/100-le=15 eurot). Selle auto kiirendus küll pole päris võrdväärne dislaga samas võimsuses, aga noh sõidud tegemata ka ei jää. Kahe sellisega Saksamaalt ise koju sõitnud ja möödasõidud pole ka probleemiks olnud.
Lisaks nagu mainiti, siis jah see pole järelpaigaldatud vedelgaas, mis võtab rohkem kui bensuga sõites ning lisaks enamasti keegi ei maini, et käivitama pead bensu pealt ja soojaks sõitma. Minu 750 bemmil tähendas see, et TTÜ - Linnu tee rist sõitsin bensuga ja sealt edasi gaasiga kesklinnani. Seega suht pointless investeering. CNG gaasiga aga käivitad auto kohe gaasiga ja sõidadki rahulikult minema. Opeli user manual küll ütleb, et väga külma ilmaga võiks käivitada bensu pealt, aga vähemalt veebruarist alates lasin mina küll ainult gaasi pealt ja käivitus alati.
Nüüd võtsin hiljuti küll endale Tourani ka, sellel enam ise valida ei saagi. Auto ise otsustab kas käivitub bensu või gaasiga ja millal ringi lülitab. Samas siiani pole ta mul veel bensu pealt käivitanud, v.a korra kui garaazis oli veits aega seisnud. Aga sõitma hakates lükkas kohe ringi ka. Touran oma 2.0 ja 80kw mootoriga on iseeenesest natuke erksam, aga noh eks Opeliga võrreldes on hinnaklass ka teine. Nii et kes Zafirast huvitub võib mulle teada anda, kuigi hea pakkumise korral muidugi on võimalik Tourani ka seotada, aga selle kuulutust veel ei ole. Enne puhastan nahksisu korralikult ära jne.

Autor:  tomcraft [ 09.09.2014 10:12 ]
Teema pealkiri:  Re: CNG gaasiga sõitev auto

Dellule lisaks, et kiirendust ei saa võrrelda jah samas võimsuses diisliga kuna tegemist on siiski bensiini mootoriga. Aga nagu ennist ka kodanik kj kirjutas, siis gaasiga haukab paremini edasi. Ex seda võib dellu ka kinnitada ilmselt, touranil sama 1.4 ecofuel peal mis mu passatilgi oli ja mingi 2 liitrisele bensukale tõmbab lõdvalt koti pähe. Ja suurim pluss võrreldes diisliga on see, et hooldad ikka nagu bensiinimootorit ehk siis oluliselt kuluefektiivsem, kui mingi vana läbiuhatud diiselsurm.
LPG-ga võrreldes veel ei ole seal mingeid filtreid jmt mida vaja vahetada koguaeg. Ainuke, mida tehas ette nägi oli mingi survetest aegajalt. Kuigi, esindus (vw oma vähemalt) ei oska gaasikaga midagi peale hakata, selles osas väga suur pazor neile! Aga õnneks on selline meeldiv koht (tallinnas nt) nagu gaasiabi, ja nemad jagavad cng-d ka :)

Autor:  dellu [ 09.09.2014 10:37 ]
Teema pealkiri:  Re: CNG gaasiga sõitev auto

Mul siiski 2007+ 2.0 80kw, mitte 1.4. Aga ei kurda ka selle kiirenduse osas. Opeli 1.6 on küll natuke kehvem, aga siiski ka ei midagi hullu.
Samavõimsa bensukaga võrreldes loomulikult arvestatav kiirendus, ma tõingi just dislaga võrdluse sisse sellepärast, et kuluefektiivsuse mõttes on disla lähemal kui bensukas. Bensukaga on vahe pigem juba 3x hinna poolt vaadates. Mul läbisõitu mingi 1000km kanti kuus või noh pigem vist kuskil 1200km on nüüd ette kerinud viimastel kuudel (natuke on sõber ka sõitnud), aga arvestuslik hinnavõit võiks juba oma 4-500 eurot olla vs bensukas (4 kuu peale), mis mul ka paralleelselt oli või siis õigemini oleks kasutanud, kui gaasikat pole ostnud. Kuna mul enamus ikka linnasõidud, siis selles võrdluses vahe meeletu.
Eelmise Opeliga ma ei hakanud ka esindusse ronima, käisin Gaznetis. Nemad tellisid ka vajalikud jupid otse kuskilt tootjatehasest, mitte Opelist. Vähemalt ebayga hindasid võrreldes oli nende pakkumine parem, ebays olid hinnad samad mis nende poolt väidetud esinduse "originaaljupina" müügi hinnad. Tegelikult tuleb ikka samas kohast jupp. Kartsin ka et ilmselt jääb esinduse kompetentsi äkki natuke väheks ja maksan ennast hulluks seal nende õppetööde tõttu. Kunagi ühel tuttaval oli ka Chrysler, mida ta esinduses käis remontimas. Ise ka naeris, et see on sealsete töötajate õppetöö vahend, vahetasid ka pidevalt suva juppe, aga asi ei paranenud, ainult arveid kirjutati hulgim välja.

Autor:  lihtsaltsiim [ 09.09.2014 15:15 ]
Teema pealkiri:  Re: CNG gaasiga sõitev auto

kj kirjutas:
V70 Bifueliga käib näiteks Rakveres edasi ja tagasi 10 euriga ära. Minek on parem gaasiga.

Mingid naljamehed arvavad siiamaani, et jutt mingist propaanist.


just ühe sellise volvo müügist leidsingi ja sellepärast tunnengi huvi, et kas tasuks ka ära, uurisin ise netist ja seal eesti gaasi lehel umbes jutt kirjas, mille siia tomcraft kirjutas, just huvitabki inimeste reaalne jutt, et kas on ka nii, või ei. Tean ka seda, et see pole sama, mis LPG. Igatahes tänud info eest.

Autor:  MartenL [ 10.09.2014 12:04 ]
Teema pealkiri:  Re: CNG gaasiga sõitev auto

Oman 2011 Passatit 1,4TSI CNG DSG kastiga.

Linnas on range 400km, maanteel saab 500km hakkama. DSG on 7-käiguline. Paagitäis maksab ca 16€
Gaasiga läheb käima, benssu kasutab siis kui gaas otsas või vahetult peale gaasi tankimist ca 1km. Kõik on automaatne, ise ei pea midagi mõtlema.

Rohkem ei oskagi öelda, kalla ja talla. Hoolduse käigus on Mölleris lisaks tavapärasele gaasisüsteemi kontroll, muud ei midagi.

Mootor käib vaikselt, puudub disla lörin, kiirelt läheb soojaks ning on bensukast 3 ja diislist 2 korda odavam sõita.

Augustis tuli 4000km ning arve kokku selle eest ca 150€

Nii hea see asi ongi kui kõlab, soovitan :D

Autor:  FlammablE [ 10.09.2014 19:38 ]
Teema pealkiri:  Re: CNG gaasiga sõitev auto

Kas cng-ga sarnaselt lpg-le klapipesade kulumist ja muud sellist jama ei kaasne? CNG peamine probleem on ilmselt tanklate vähesus. Tallinnas Betoonis tean tanklat, aga kus veel?

Autor:  dellu [ 10.09.2014 19:58 ]
Teema pealkiri:  Re: CNG gaasiga sõitev auto

Akadeemia trollide lõpp-peatuses on ka. Lisaks Tartu, Pärnu, Narva.
LPG puhul on ilmselt probleemiks see, et autod ei ole ehitatud gaasiga sõitma ja see on sinna hiljem lisaks topitud, arvestamata auto ehitust. CNG autod, vähemalt need millest siin jutt, on ju tehas juba ise valmis disaininud ja gaasiga sõitma optimeeritud ka mootori juhtseadmed. Juhendid ütlevad ise ka, et bensuga on asi lahjem. Seega mina väga ei usuks, et mootor nüüd ebaloomulikult kulub.

Autor:  Inferno [ 10.09.2014 20:14 ]
Teema pealkiri:  Re: CNG gaasiga sõitev auto

1,4 TSI on gaasi pealt sõitma ehitatud ?

:?

Autor:  MartenL [ 10.09.2014 21:15 ]
Teema pealkiri:  Re: CNG gaasiga sõitev auto

Loe uuesti Dellu juttu. See on tehasest CNG peale optimeeritud. Summuti lõppeb näiteks enne tagasilda, TÜV käies töötaja mul seda üles ei leidnud, pidin aitama.
Lisaks on gaasipaagid sisseehitatud: 2 tk põhjaall 2tk pagassi põhjas.

1,4 CNG puhul on bensukulu suurem kui tavalisel 1,4 puhul.

Arvestage et 1. jaanuarist 2015 vedelkütuse pealt makstav aktsiis ei lähe niikuinii teedesse vaid pensioniteks ja lastetoetusteks. Gaasi aktsiis on olematu ning jääb ka selleks.

Rootsis maksab gaasi kg 17krooni, bensuliiter 14krooni. Meil on CNG gaasiga sõitmine kullaauk :D

1. leht 4-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/