ok, mõtlesin ka tükk aega, mida siia kirjutada, aga päris täpselt on seda keeruline kirja panna.
"Kaabakaz" jaoks: "ei meeldinud" on tegelikult väga õieti öeldud. Hakkasin mõtlema, et ega mul vist pole ka olnud ühtegi autot, mis mulle tegelikult ei meeldiks. Selles mõttes, et kes see ikka tahab hommikul istuda autosse, mis sulle tegelikult ei meeldi, aga ostsin ta sellepärast, et teised soovitasid. Loomulikult on ka väga palju inimesi, kelle jaoks on auto vahend punktist a punkti b sõitmise vahend ja ülejäänud on suva. Mina siiski ei hakka ostma autot mis mulle üldse ei istu (eriti just välimuselt). Hinnaklass ei ole isegi oluline (ei põe sõita ka vana „panniga“, kui ta tehniliselt ok) - pigem just meeldivus. Minu autod on ka erinevatel aegadel jäänud soetushindadesse 3 000-330 000 (kallimad küll liisingu abiga). Samas see meeldivus/mittemeeldivus on ajas väga muutuv nähe. Kunagi absoluutselt ei istunud E60/E61 BMW. Täna on aga auto mida niimõnegi korra olen kaalunud oma järgmiseks sõidukiks. Tegelikult oli soetamisprotsess juba paari tunni kaugusel, isegi liisingu jah oli olemas. Siis sai aga avastatud, et saksas on nende hinnad soodsamad kui siin ja oleksin selle tehinguga oluliselt kaotanud (oli üks vahetustehing). Siin tuleb aga tegelikult mängu teine külg, ükskõik kui palju sa ratsionaalselt ei mõtleks siis lõplik otsus tuleb ikka lõpuks tunnete baasil. Foorumites suhteliselt palju märkeid, et nende autode roolilatid ei pea vastu ja vahetus oli vist nii 25000 ringis. Kes tahaks kohe endale 25000 kuludesse arvestada. Võimalik et siiski enamus ei mõtle nii tunnete baasil, aga kahjuks ta nii on lõpliku otsuse tegemisel. Minul näiteks oli tükk aega 2 lemmikautot, Peugeot 206 (omapärane disain sellel ajal, aga prantslast enam ei taha) ja E38 7ne BMW. Mõlemad autod sai ära proovitud, ja loomulikult tol ajal saada olevad tippmudelid (ehk S16 ja 750). Mõlemad autod on vist sellised autod, mille soetushind-müügihind-muud kulud on mul kõige rohkem maksma läinud niiöelda ülalpidamise osas. BMW pidas minu käes vastu 9 kuud, siis tõesti ei viitsinud enam raha sisse matta. Samas pean siiani parimaks autoks mis mul olnud on. Just salongi mugavus, stabiilne juhitavus jne. Peale seda sai paari Corollat omatud ja ei pidanud mingite varuosade peale mõtlema (ühe muidugi ostsin salongist uuena – ehk üks esimesi uusi Corollasid mis Eestisse tuli, ostsin pildi järgi). Kahjuks oli aga ka viimane viga, sest käigukastiga sai natuke rappa mindud (poolautomaat polnud see mida oodanuks), seetõttu sai ka lõpuks ära müüdud. Samas hinnakaotus salongiautol aasta hiljem müües oli ikkagi kordades väiksem kui 7se peale kulunud 9 kuuga. Seda enam, et teemast järeldub, et eks see auto raha + bensuraha tuleb kuskilt mujalt ja seega ei pea väga ratsionaalselt mõtlema. Niikaua kui seda ei ise ei pea teenima või see enamust su sissetulekust ei neela, ei hakka keegi ka väga kalkuleerima. Ma näiteks ei arvanud ka diiselmootoriga autodest midagi, pigem meeldiselt 100kw + väikeautod, mis liikusid piisavalt eduliselt linnas. Ükskord aga tulin saksast tagasi ühe diiselautoga ja avastades kui vähe võib auto võtta ja kui normaalselt ta selle juures liigub, siis on viimased paar aastat kippunud mu igapäevaautod diislid olema. Raha jääb rahakotti oluliselt rohkem alles ja diisel annab ka väiksemate kilovattide arvu juures oma väändega linnas piisava kiirenduse (enamus diisleid on jäänud sinna 70kw alla nüüd). Ja peale seda hakkasid sõbrad millegipärast pikemate otsade jaoks mult autot laenama ja nüüd üks plaanib ka järgmiseks autoks dislat (enne naeris traktoriteks, millest suure kaarega mööda käis). Ühesõnaga ma arvan, et lõppkokkuvõttes ärge püüdke inimeselt ära võtta iseavastamise rõõmu, eks õige autoni jõutakse niikuinii proovimiste ja vahetamiste teel. Eks kui inimene peab ise autot ülal pidama hakkama, küll ta siis ka hakkab rohkem kaalutlema mida võtta. Samas loomulikult ei ole mõtet tõesti võtta ka mingid luksusklassi masinat töötu õpilasena, eh siis päris teise äärmusse ka pole mõtet laskuda. Loomulikult saab ka sõita niikaua kui midagi küljest kukub, aga mis lõbu on siis sellist autot omada, kui sa ei saa sealt seda naudingut, mida te peaks pakkuma. Eks praegu on sellised pool auto24 täis. Pigem alusta otsinguid sellest, et proovi erinevaid autosid ja leia selline mis sulle meeldib. Vaata parem üle, kuidas salong tundub jne. Sellel 7km lõigul tõesti äkki pole vahet, aga pimemal sõidul võiks ikka vähe mugavam iste olla. Audide sportlikumad küljetoed on täitsa head (Endal oli 2003 Audi A4 nendega, ka Golf 4 sportsisu oli täitsa mõnus – samas parim oli ikkagi E38 el istmed, millel sai ka seljatoe ülemis poolt keerata, seal leidsin ikkagi parima asendi). Võimalusel katsu ka pikemaid proovisõite just samal eesmärgil teha, et kuidas see iste tundub jne. Muidugi kasutatud auto puhul on see vähe keeruline. Kui ma mõned aastad tagasi uut autot otsisin, siis sai ikka pea kuu aega erinevate autodega proovitud ja mitte 15 minutit müügimehega linna peal vaid enamus autosid olid ikka nii päeva enda käes. Kes vähemaga nõus polnud need langesid lihtsalt valikust välja ja kõik. Sellel hetkel oli veel müügis eelmise põlvkonna Corolla ja auto sain reede õhtul salongist kellal nii 25 km ja eelmisel päeval regatud. Kui nad auto esmaspäeva hommikul kätte said oli nii 600-700km kellal. Aga mis teha, lõpuks ostsin sama mudeli Corolla ära ka (mitte küll päris uue, aga nii paar aastat kasutatu) ja lõpuks ka uuema uuena esindusest. See muidugi põrsas kotis. Tegelikult planeerisin algul üldse Aurist, aga kuna Corollasid lubati mitu kuud varem, siis võtsin selle, kuna see eelmine olemasolev Corolla sain paari nädalaga müüdud ja seega oli vaja kiirelt kätte saada uus. Muidugi Aurist põrsas kottis ostes oleks oluliselt suurema vea teinud, sest mulle see kõrge keskkonsooliga salong ei istu. Paremat jalga häiris, kui hiljem proovitud sai salongis. Ehk siis katsu kaalutlevaks jääda, aga vaata ikka auto mis sulle meeldib (proovi sõita) ja siis küsi juba konkreetse auto kohta. Sedasi jäädaksegi sulla oma lemmikuid kiitma.
_________________ Signalisatsioonide, mugavusmoodulite, parkimisabide müük ja paigaldus - kõikide autode diagnostika, VAG immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335
|