Streetrace.Org
http://streetrace.org/foorum/

BMW 325E (2.5i) '86 - STR [LUKKU]
http://streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=48&t=46527
1. leht 2-st

Autor:  str [ 22.07.2010 20:59 ]
Teema pealkiri:  BMW 325E (2.5i) '86 - STR [LUKKU]

Kuna paljud on uurinud allkirjas oleva E30 kohta, et miks sellest teemat ja juttu kuskil pole siis teen nüüd teema ära.
Aasta oli siis 2008 , lõpu poole ja sai sõbraga ühel päeval räägitud ning kokkuleppele jõutud, et ostaks E30-e. Plaanis oli/on hakata sõbral autoga rahvarallit sõitma ning minul lihtsalt rajal käia harjutamas sellega kuna enda autodega ei taha. Läksime vaatama läbi tuttava pakutud E30 sedaani, 2.5E. Mootor pidi olema tip top korras ning veermik pidi olema ka tip top korras. Väliselt polnud muidugi midagi vaadata kuna auto oli krundiga üle lastud ning väidetavalt pidi olema värvimiseks valmis. Autol oli/on uus kapott ning esitiivad, Igori käest ostetud korralikud uksed ning korralik esipõll. Pagasiluuk oli/on vahetatud korraliku vastu. Auto sai ostetud November 2008 Sauelt (ühe E30 foorumlase vennalt) ning hakatud autot lahkama. Reaalsus oli see, et ETA mootori korda tegemine oleks läinud liiga kalliks ja sellel me mõtet ei näinud ning see sai müüdud. Sai ostetud uus mootor, seekord siis 2.5 125 KW, 1988 aasta auto pealt. Enne ostu lasime mootori ka targemal inimesel üle vaadata ning tema soovitas osta. See toimus Märts 2009. Nädal või kaks hiljem peale mootori ostu sai mootor Crispi poolt vahetatud koos karteripõhjaga mis lekkis ning ka õhulugeja ja sisselaskekolle vaheline toru sai vahetatud. Samuti vahetas ta ära kütusefiltri ning mootori õhufiltri ja õli koos filtriga, õliks läks Castrol Magnatec 10W40. Ise vahetasime küünlad ning nendeks said NGK-d. Siinkohal uuesti suured tänud Crispile. Veermik muidugi oli tegelikult ka 75 % ulatuses pees, st. et paljud osad olid kas läbi või väsinud. Kahjuks, aga tänu sellele, et puudus ruum kus värvida, värvija ning finants töö eest, jäi värvimine tuleviku plaaniks. Eeltöö mis on tehtud eelmise omaniku poolt oli tegelikult ikka väga alla arvestust kuna suruõhuga autot lastes lendas krunditükke pealt ära ja alt tuli välja ilus tumehall metallik originaal värv (delphin metallic). Vahepeal olime kokku ostnud juba väga palju erinevaid varuosi, kaasaarvatud väidetavalt Hartge summuti ning korralikud sportesiistmed. Lõpuks November 2009 sai võetud vastu otsus teha enne veermik korda kui värvida.

Tehtud/vahetatud sai (uued osad kõik) :
Esi pidurikettad ning klotsid, Tagumised pidurikettad ning klotsid, Käsipiduri trossid, Esimesed pidurivoolikud, Roolivardad, Lühikesed & Pikad sarniirid, Tagumise õõtshoova puksid, Esiamordid koos tarvikutega & Tagaamordid koos tarvikutega, Tagumised vedrud, Esimese õõtshoova puksid, Esimese stabilisaatori varda puksid, Esimesed stabilisaatori liigendid, Tagumise stabilisaatori liigendid, Tagasillatala puksid, Hammasrihm koos pingutusrulliga, Jahutusvedelik vahetatud, Piduritorud esimesed, Jahutusvedelik vahetatud ning uuema tüübi paisupaak koos voolikutega paigaldatud, Pooltelje kattekummid (3 tk), Summutile tehtud ning paigaldatud kinnitused.

Peale seda sai ostetud nüüd Mai kuus generaator ja see ka kohe vahetatud. Samal ajal keevitati ära ka tagaaknalaud mis oli tümmimeeste" poolt katkiseks lõigutud 85 % ulatuses. Selle aasta juuli keskpaigas sai lõpuks ka auto värvitud. Tulemus ei ole küll näituseauto, aga ralliks ja rajaks piisav. Väheke garantiitööd peavad värvijad nii või naa tegema, juba kokkulepitud. Nüüd viimased nädal aega oleme iga päev autot vähehaaval , nii palju kui võimalik, kokku pannud. Kuna sõber tahab autot ka mingil määral kasutada igapäeva autona siis sai veetud ka uued maki, kõlari ning võimendi juhtmed. Peale selle sai korrastatud veel palju voolu juhtmeid. Täna parandasin juhtmeid ning panin uued pistikud esituledele , milleks nüüd naerusuud luupidega. Väga palju asju on vaja veel osta ning võib olla ka mõni asi välja vahetada, aga niiöelda tuhin pole kuhugi kadunud. Kuna tegemist on niiöelda pikaajalise projektiga siis läheb sellega aega ning igapäevaste tegemiste kõrvalt ei ole raha ega aega, et kogu aeg autoga aktiivselt tegeleda. Tuli pikk jutt, aga kuna autot omatud ning ka tehtud palju ning pikalt siis äkki kannatab välja selle :). Plaane on palju ning eelkõige tahaks auto kokku saada ja vead likvideeritud ning üv ja kindlustuse teha, aga kõik tuleb omal ajal. Seniks, aga palju pilte kuna ka juttu tuli palju…
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
PiltPilt
PiltPilt
PiltPilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Autor:  4wd [ 22.07.2010 21:13 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 325E (2.5i) '86 - STR

värv on vulkangrau?

kena masin muidu:D

Autor:  str [ 22.07.2010 21:33 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 325E (2.5i) '86 - STR

Värv oli originaalis delphin metallic ehk üks BMW originaalidest, aga praegu ei oska tõesti öelda. Devorist ostetud niiöelda rekkavärv ehk pinnavärv. Algul värvikaarte vaadates pidi auto ikka väga tumehall jääma selle värviga, aga kahjuks/õnneks kuivas kõvasti heledamaks. Toon ei ole ühesõnaga päris see mis lootsime, aga kui kõik välisdetailid küljes siis loodetavasti on asi parem kuna praegu üks suur hall mass kõik. Hetkeplaan on siiski autoga kunagi jõuda rahvarallile ja selle jaoks ei näinud kumbgi meist mõtet ehitada näituseautot ehk autot millel metallik värv hullu teraga ja suure koguse lakiga. Selle auto üks eelis ongi see, et suhteliselt odav ehitada ja üleval pidada. Kui rajal läheb käest ära või rallil siis ei ole vähemalt NII kahju sellest värvitööst. Loodan, et kõik saavad mu mõttest nüüd õigesti aru ka :).

Autor:  rosco [ 23.07.2010 01:07 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 325E (2.5i) '86 - STR

LÕPUKS ometi värvi all see masin :D

Autor:  str [ 23.07.2010 09:43 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 325E (2.5i) '86 - STR

No aega läks, aga asja sai jah. Arvan muidugi siiani, et võib olla oleks jäänud lõpptulemus parem kui oleksid teinud kõik ise.

Autor:  str [ 02.10.2010 18:05 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 325E (2.5i) '86 - STR

Nii, mõtlesin, et uuendaks teemat.
Enne ülevaatusele minekut oli muidugi jama veel omajagu. Algul arvasime, et asi pidurivoolikutes,et lekivad tagumisted, aga tegelikkuses oli asi tagumistes piduritorudes. Nendega oli räiget pornot tehtud ja sai siis eest taha uue toru ning tagumised torud. Samuti sai vahetatud tagumised pidurisupportid (kasutatud) ja tagumised kõik neli pidurivoolikut. Ülevaatus sai tehtud, probleemiks oli CO. Pärast ülevaatuse saamist järgmisel päeval sai Laitse Rallypargis ka käidud ja autot sihtotstarbeliselt kasutatud ja tänu sellele said paljud asjad kinnitust mis vaja vahetada või täiustada. Mootor hetkel väheke jamab ja selle kohta kirjas ka teises teemas. Esistange ning tagastange käisid liivapritsis ja peale seda sai pulbervärviga värvitud. Tagastangega oli algul plaan muidugi, et keevitada ja pahteldada ,aga kuna keegi pole nõus keevitama siis on ajutiselt küljes ja tuleb uus osta ja uuega sama asi ette võtta. Esimesed suunatuled olid ka peetis omadega ja tänu heale hinnale saigi ostetud valge klaasiga suunatuled. Auto kasutaja rroht7 (kellega auto kahe peale) pidas ilusaks seda kui sinised pargid ka seal sees põlevad, selleks oli valmidus neil juba olemas. Suunatuli ikka kollane. Salongis on nüüd ees riidest sportistmed, et kurvides midagi kinni ka peaks ja taga siis nahkistmed. Polstrid on samas stiilis nagu tagumised istmed. Esituled, luubid mis sai soetud, ei kannatud ka ikkagi kriitikat. Nüüd siis ees Depo inglisilmadega luubid, mis on peaaegu, et uued. Küljesuunatuled said ostetud augutäiteks, aga peale seda kui nad juba ostetud olid , mõtlesin, et miks mitte neid siis ka tööle panna ja vedasimegi juhtmed ja panin need ka tööle :). Siduri töösilinder lõpetas ka vahepeal koostöö, aga ka see sai vahetatud. Muud hetkel meelde ei tule. Niigi palju juttu juba, kostitan piltidega.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Autor:  999JRX [ 02.10.2010 18:46 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 325E (2.5i) '86 - STR

Väga väga ilus! Siia sobiksid Starteci tagatuled väga hästi :)

Autor:  roland525 [ 04.10.2010 00:16 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 325E (2.5i) '86 - STR

Kuidas see nii kõrge on? Sellises seades väga rahvarallile vist ei lähe.

Autor:  str [ 04.10.2010 08:33 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 325E (2.5i) '86 - STR

Ei tea, tagumine osa eriti kõrge ka meie meelest. Ei lähegi nii ja ei olegi seda öelnud ja ei olnudki plaanis selle vedrustusega minna. Hetkel sai auto tehtud niiöelda valmis, et saaks üv-lt läbi ja vaadata mis ta endast SÕITES kujutab. Taga on muidu Sachs gaasiamordid ja Kileni vedrud (mitte madaldus nagu aru saada). Oleks kohe mingid asisemad veljed & rehvid alla pannud ja parema vedrustuse ja läinud siis oleks iga ralli viimased KINDLALT kuna sel autol igasugu anomaaliaid vahepeal olnud. Kõige pealt tuleb need ära likvideerida ja siis saab alles edasi mõelda. Enne järgmist suve ei toimu kindlasti midagi, selles ma olen küll 75 % kindel. Rahaliselt poleks see ralli seadesse saamine ka nii odav.

Autor:  vallo [ 04.10.2010 08:57 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 325E (2.5i) '86 - STR

Rahvaralliks madalaks lasta ei oleks ka väga soovituslik, no kui terve põhja alla väga kõva kaitse saad siis miks mitte :D aga siis ka pmst võid starti kinni jääda lihtsalt.
Aga paksu rahakotti ehitajatele!
Muidugi hea vaadata siledat e30 t :)

Autor:  str [ 04.10.2010 10:24 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 325E (2.5i) '86 - STR

Selles mõttes, et põhiline polegi väga madalaks saada, MADALAMAKS küll aga vähekene, pigem just jäigemaks. Karterikaitse hetkel niikuinii puudub ja isegi sellise kõrgusega autoga Laitses oli väga hästi näha, et ilma karterikaitseta ei tee midagi. Mõttetu enda lollitamine. Ega jah, paksu rahakotti on vaja küll. Algul läks väga suur hunnik raha sellesse autosse, et üldse saada teda üv jaoks valmis ja kokku ning enam vähem välimusega. Nüüd siis tuleb kõik vead likvideerida ja siis ootab veel ees ralli valmidusse saamine. Sileduse kohta nii palju, et päriselus on näha värvijate blacke päris hästi ja neid ikka on.

Autor:  vallo [ 04.10.2010 10:35 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 325E (2.5i) '86 - STR

Eks shikaanid kraabivad need värvijate bläkid varsti maha kui rajale saate :D Karterikaitsele lisaks soovitaks bensiipaagi ja pidurivoolikud ka ära katta. Eelmine aasta saaremaa RR il üks impreza katkestas sest kivi lõi läbi bensiipaagi :rokib

Autor:  str [ 04.10.2010 10:56 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 325E (2.5i) '86 - STR

Aitäh soovituste eest :).

Autor:  str [ 28.11.2010 10:40 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 325E (2.5i) '86 - STR

Vahepeal pole midagi kirjutanud, aga eriti pole ka midagi toimunud. Jagaja rootor sai vahetatud. Plaan oli ka küünlajuhtmed ja jagaja kaas ära profülaktika mõttes vahetada, aga jagaja kaane hind tundus kuidagi suur sel hetkel. Küünlajuhtmed müügis muidu OK hinnaga. Talveveljed jäid samaks ehk originaal 14", rehvideks ostusid Nokian Hakkapelitta 4 175/65. Veermiku kontroll ka vahepeal läbitud kus tulid välja mõned veermiku detailid juba ning tuli välja üks mootori õlileke. Summuti metallist kinnitus rõngas otsustas ka järgi anda ning ka seda sai väheke timmitud ning siiani pidanud. Diagnostikat oleme ka autole vahelduva eduga teinud, aga siiani pole vigu sinna tekkinud ühtegi ajast mil sõitma hakkasime legaalselt, et ju siis "elektrooniselt" korras. Mootori sai ka korralikult ära pestud. Pilte lisan ka, pole küll palju ja parimad, aga vähemalt saab pilte salongist ka, kui komplektne. Et on ikka elusate nimekirjas veel... :)
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Autor:  M1k0 [ 28.11.2010 17:16 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 325E (2.5i) '86 - STR

Sisu meeldib mulle aga värv on kuidagi... ei tekita emotsioone.
Muidu on korralik töö tehtud

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/