Streetrace.Org
http://streetrace.org/foorum/

Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
http://streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=30&t=37730
7. leht 7-st

Autor:  anryo [ 15.10.2012 15:45 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

AndreasA kirjutas:
[quote="rustang"Install on kahtlemata ülioluline asi, aga on põhjus miks üks kõlar maksab 30 eurot ja teine 300 eurot.

Toakõlaritega paralleele tuues (kes laupäeval kohapeal toakõlle kuulasid, need teavad millest jutt) - siis alati ei saa ikkagi vaid hinna järgi ka otsustada. 4600e kõlarid mängisid ikka kordades kehvemini, kui 5000e maksvad kõlarid.... :)
Minule Avo auto sound täitsa meeldis - need 2" Peerlessi fullrange kõlarid olid üllatavalt vinged ja mängisid päris kõrgele välja. Kuna nad on nii väikesed, siis mina soovitaks neid hoopis uksekolmnurkadesse proovida.

Autor:  rustang [ 15.10.2012 22:56 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

AndreasA kirjutas:
....on põhjus miks üks kõlar maksab 30 eurot ja teine 300 eurot.

Pagan, mul vist kogu autosse pandud audiokola eelarve umbes 300€-ga piirdubki. Muud hobid on siiamaani kõrgema prioriteediga olnud ja raha ära neelanud :kill

Autor:  MantaOwner [ 16.10.2012 12:14 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

Positiivne, et esimesele võistlusele jõudsid. Mis plaanid Peerlessi elementidega edaspidi on?

Tõnu

Autor:  rustang [ 16.10.2012 12:58 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

MantaOwner kirjutas:
Mis plaanid Peerlessi elementidega edaspidi on?


Aga mida soovitate? Anryo juba soovitas uksekolmnurkadesse, kas see annaks laiema lava?

Võibolla oleks mõtet maki liinisisend korda teha et saaks RTA-ga üle mõõta kus tonaalsuses kõige suuremad ebatasasused on. Samas keegi kohapeal väitis, et teatud nootide "kiledus" jääb ikkagi alles ja aitakb ainult elemendi vahetus.

Võiks muidugi eksperimenteerida tõstes lõikesageduse praeguse 630 pealt kuskile 2 või 3 kHz juurde, et mis tunne siis on? See katse ei maksaks midagi kuid annaks aimu mis juhtub (lavaga, keskribaga) kui keskmised tulevad alt ustest ja armatuuril on ainult tweeter.

Autor:  MantaOwner [ 16.10.2012 13:19 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

rustang kirjutas:
MantaOwner kirjutas:
Mis plaanid Peerlessi elementidega edaspidi on?


Aga mida soovitate? Anryo juba soovitas uksekolmnurkadesse, kas see annaks laiema lava?
..
Samas keegi kohapeal väitis, et teatud nootide "kiledus" jääb ikkagi alles ja aitakb ainult elemendi vahetus.
..

Kolmnurkades, julgen väita, peaks saavutama kindlasti natuke laiema lava, kuna elemendid on siis ca 10cm kumbki tsentrist kaugemal võrreldes praeguse installiga.
Kileduse vastu muud rohtu ei usu olevat kui elementide vahetus kallimate vastu.

Tõnu

Autor:  BlueVec [ 16.10.2012 13:50 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

See teatud nootide kiledus võib ka täiesti vabalt olla klaasi- või mõne muu pinna peegeldusest tekkiv muhk.
Kui nt EMMA plaadilt kuulad sweep'i, siis kas on mingitel sagedustel oluliselt valjemad kohad?

Autor:  rustang [ 18.10.2012 13:48 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

Piinlik lugu, avastasin eile, et üks midbassidest on vait :( Pagana rookie mistake, täitsa võimalik, et kogu võistluse ajal oli sedasi. Üks RCA pistik on seest katkestuses, ju on juhtmest sikutada saanud vms.

Autor:  anryo [ 18.10.2012 15:23 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

No kui see nii on, siis on piinlik ka see, et ka keegi teine ei kuulnud.... :)

Autor:  rustang [ 23.10.2012 09:20 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

Tegin siis katse, keerasin x-over sageduse 2,5 kHz peale. Lava kõrgus jäi paika. Laius jäi ka umbes samaks aga keskkoht ei ole enam nii hea. Kui emma 2010 räägib, et ta asub "centerstage" siis ta tegelikult ei asu enam nii täpselt ja selgelt keskel vaid "kuskil sealkandis".

Tonaalselt meenutab kõla rohkem "tavalist autot". Kesksagedusi on vähem (sumbuvad jalaruumi) ja kõrged on seetõttu rohkem rõhutatud.

Tundub, et pöördun oma algse seadistuse juurde tagasi. Aga edasised arengusuunad on lahtised.

Autor:  rustang [ 02.11.2012 13:29 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

Mõtlesin välja veel ühe võimaluse!

Kui kasutada subvoofri kanalit (mul on L ja R SW) nii midbassile kui subvoofrile ning teha lõikesagedus võimendi filtrite abil siis saaksin tuua laiariba valjukate lõikesageduse madalamale praegusest 630 Hz-st. Jääks küll see mure, et subvoofer peab kasutama emma kumma midbassi viivitust aga vast tasub ikkagi proovimist.

Autor:  BlueVec [ 02.11.2012 14:18 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

Natuke mängida supaka asukohaga ja võiks vast paika saada küll.
Ma kunagi kasutasin dex-p99r küljes samamoodi, kanaleid jäi väheks.
Kõrvalistujapoolse midbassi kaugus klappis enam-vähem. Sai supaka kast ettepoole ehitatud :)

Autor:  anryo [ 02.11.2012 15:01 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

Mhmm. Ma ka kunagi nii teinud, et parema midbassi signaalist woofrile võtnud. Kaugus on enam-vähem sama, lihtsalt woofrile tuleb võimust LP filter peale panna.

Autor:  rustang [ 09.03.2013 19:24 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

Autot pole viitsind külmaga ümber häälestada aga leidsin laheda "audiofiili pimetestimise" veebisaidi:
http://www.audiocheck.net/blindtests_index.php

Autor:  Priidikmolder [ 10.03.2013 09:20 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

0.2db vahet ei kuule kuid 0.5db testis juba nagu oleks vahe sees :D tulemus 8/10
läpaka kõlarite läbi siis

Autor:  rustang [ 16.04.2014 14:34 ]
Teema pealkiri:  Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"

Auto müüdud, süsteem demonteeritud - eks elu näitab mis ja kuidas edasi.

7. leht 7-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/