Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 27.04.2024 17:20

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 105 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 01.10.2012 17:27 

Liitunud: 11.04.2003 12:31
Postitusi: 178
rustang kirjutas:
Eilne kirjutas:
Tere,
Teil siin väga spetsiifiline jutt, kuid loodan, et uutele kohe peksa ei anta.
Terv


Peksa ei anta kuid SPL/SQ on tegelikult edasijõudnute alajaotus, juhtseadmed ja kõlarid oleks äkki õigem koht? SPL-mees sa ei paista olevat, seal ilma võimendita üldse hakkama ei saa. SQ ( = Sound Quality ehk helikvaliteet) tähendab tihtipeale, et mida vähem seda parem, igasugu erinevaid omavahel konkureerivaid kõlareid näiteks. Tagakõlarid võiks minu meelest üldse ära unustada ning ette installdia korralikud komponendid näiteks nii, et ustesse 5,25 ja armatuurile tweetrid (kasvõi mingi abinõu abil sinna 3-tollise resti alla). Uksed siis korralikult pigimatitada. Läbi passiivfiltri ühendada "front" väljundite alla. Arvesta, et kui eraldi võimendit ei pane siis võib helitugevusest väheks jääda - või siis pead valima hea tundlikkusega komponendid. Kui tingimata ka tagaistujatele tahad mussi mängida siis ei ole otseselt keelatud sinna 4x6 koaksiaale panna aga need helikvaliteedile positiivset mõju reeglina ei oma.


Mina justnimelt ei jätaks tagakõlareid ära kui pole mingit üüber-super SQ autot plaanis ehitada. Iga kord kui mul lapsed autos sõidavad pean heli jube kõvaks keerama et tagumised "bossid" rahule jääks, sest tagakõlarid mul puuduvad. Ja pole see SQ/SPL alajaotus niiväga edasijõudnute alajaotus midagi, pooled teemad on "supakale kasti" tegemisest :). Mis puudutab Golfi heliküsimust, siis tagakõlaried ei ole ehk tõesti mõtet väga kalleid panna, pigem jätta originaalid kui on. Mis puudutab armatuuri KOAKSIAALIDE paigaldamist siis see lõhnab tiba porno järele, vähemalt koostöös a-piilari tweetritega. Pane sinna kas siis koaksiaalid ja jäta tweetrid ära või pane kolmeribaline komponentkõlarite komplekt. Topelt tweetripaar midagi paremaks ei tee, pigem vastupidi. 6 kõlarit maki 4 väljundi taha lähevad väga lihtsalt. Nimelt vahet pole kas sul on ees 2 või 3 ribalised komponentkõlarid, nendesse jagatakse helisignaal läbi sagedusfiltrite ehk peenemas välismaa keeles "crossover"-ite ja neile läheb sisse ainult kaks kaablit. Mingisugune võimendi oleks siiski vägagi soovitatav ost, sest ükski makk ei anna päriselt 5x50w välja ja kõvema kuulamise juures hakkavad kõlarid moonutama, mis võib nende eluiga tunduvalt lühendada.

_________________
Ess-Kuu ra*sk


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 01.10.2012 20:17 

Liitunud: 30.09.2012 13:56
Postitusi: 29
Hei,
See teema sai valitud just selle pärast, et pealkiri sobis, soov kasutada originaal kohti :)
Kui olin mõnda aega lugenud, siis viskas sisse selliseid mõisteid millest ma pole varem kuulnud, sellest ka väike hirm.
Aga teemast edasi, üldises plaanis on see pikema ajaline ettevõtmine. Auto juba reedab, et suuri summasid pole võimalik korraga välja käija vaid tüki kaupa. Ehk siis kogu kõlarite ja muu vajaliku soetamine sai plaanitud talvekuudele, üks paar kõlareid kuus, vääringus 70-100€.
Tagumiste kõlarite probleem on lahendatud, nagu te ütlesite pole nad määrava tähtsusega ja jäävad 4x6" 2-ribalised ovaalid, mis on otse maki taga. Kuid mind hakkas sümpatiseerima idee võimendist, mis esialgu sai välja jäetud vähese finantsi tõttu.
Edasi lugedes sain teada, et üldjuhul tähendab maki 4x50W seda, et sealt saab kätte 4x15W RMS, mida on tõesti vähe. Ja vaadates 2he kanaliliste võimendite hindasid, siis nad nii väga palju ei maksagi ja mahutaks eelarvesse. Nüüd kõige tähtsam küsimus, millise võimendi ja esi kõlarid ma peaksin valima?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 01.10.2012 22:16 

Liitunud: 09.04.2005 21:51
Postitusi: 253
Asukoht: Tallinn
AndreasA kirjutas:
Ja pole see SQ/SPL alajaotus niiväga edasijõudnute alajaotus midagi, pooled teemad on "supakale kasti" tegemisest :).

Aga võiks ju olla? Definitsiooni järgi: Teadaanded võistluste kohta, küsimused süsteemide kohta, reeglid ja soundiautode projektid


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 01.10.2012 22:34 

Liitunud: 09.04.2005 21:51
Postitusi: 253
Asukoht: Tallinn
Eilne kirjutas:
millise võimendi ja esi kõlarid ma peaksin valima?


See ongi see miljoni dollari küsimus. Mõtle enne kui ostlema hakkad. Mõtle lõppeesmärgi peale. Mida Sa tegelikult tahad. No näiteks nii - kas võimalikult vali muusika või super jäme bass või võimalikult loomutruu esitus - või midagi nende kombinatsioonis või veel midagi muud?

Siis veel sellised asjad, et kas jootekolb püsib hästi käes, kas testriga takistust või pinget mõistad mõõta?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 02.10.2012 01:25 

Liitunud: 30.09.2012 13:56
Postitusi: 29
rustang kirjutas:
Eilne kirjutas:
millise võimendi ja esi kõlarid ma peaksin valima?


See ongi see miljoni dollari küsimus. Mõtle enne kui ostlema hakkad. Mõtle lõppeesmärgi peale. Mida Sa tegelikult tahad. No näiteks nii - kas võimalikult vali muusika või super jäme bass või võimalikult loomutruu esitus - või midagi nende kombinatsioonis või veel midagi muud?

Siis veel sellised asjad, et kas jootekolb püsib hästi käes, kas testriga takistust või pinget mõistad mõõta?


Muusikat ma kõvasti ei kuula, pigem tahaks natuke kvaliteetsemat. Stiilidest eelistan DnB, altenatiiv rock ja võib lõpetada etno folgiga :)

Kodus on olemas mõlemad asjad, nii jootekolb kui ka tester. "Tööd" olen mõlemaga teinud, testriga lahendanud generaatori anomaaliad ja kontrollinud lambda- ja temperatuuri anduri korrasolekut. Kui on olemas juhend, kust-mida mõõtma peab, siis saan hakkama. Ühesõnaga tinutan ja vajadusel keeran ka vinti :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 02.10.2012 09:30 

Liitunud: 22.09.2008 17:28
Postitusi: 699
Asukoht: Oslo
katsu saada täpsem ettekujutus oma eelarvest. 100€ kuus tähendab seda et sinu eelarve on 10000€?? (10 aasta jooksul)

mulle isiklikult meeldib samuti jupikaupa arendada, nii et koguaeg on midagi kuulda, ja ka iga jupi vahetamisega edasiminekut kuulda.

nii et kui on aega nikerdada, siis katsu saada esialgu mingi täiesti suvaline kolmeribaline kompott ette (tweeter, 3", 6,5" vaata kas mahub, võibolla peab plekikääridega natuke ukseava suuremaks tegema), ainult vaata et filtrid oleksid olemas kõigil, et midagi õhku ei lendaks. ära võimendit pane, kõlarid otse maki taha. 100€ eest võiks ju põhimõtteliselt saada kuus valjukat?

järgmise sammu saad siis planeerida vastavalt esimeese sammu tulemusele - kui tundub et madalat otsa vähe, siis supakas ja 5-kanali võimendi. kui madal ots nii hullusti ei piina, siis võid osta 4-kanali võimu.

järgmise rahalaevaga siis makk..., siis kõlarite vahetus jne jne.

_________________
peaasi, et ei süsti


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 03.10.2012 19:19 

Liitunud: 30.09.2012 13:56
Postitusi: 29
tsimpa kirjutas:
katsu saada täpsem ettekujutus oma eelarvest. 100€ kuus tähendab seda et sinu eelarve on 10000€?? (10 aasta jooksul)

mulle isiklikult meeldib samuti jupikaupa arendada, nii et koguaeg on midagi kuulda, ja ka iga jupi vahetamisega edasiminekut kuulda.

nii et kui on aega nikerdada, siis katsu saada esialgu mingi täiesti suvaline kolmeribaline kompott ette (tweeter, 3", 6,5" vaata kas mahub, võibolla peab plekikääridega natuke ukseava suuremaks tegema), ainult vaata et filtrid oleksid olemas kõigil, et midagi õhku ei lendaks. ära võimendit pane, kõlarid otse maki taha. 100€ eest võiks ju põhimõtteliselt saada kuus valjukat?

järgmise sammu saad siis planeerida vastavalt esimeese sammu tulemusele - kui tundub et madalat otsa vähe, siis supakas ja 5-kanali võimendi. kui madal ots nii hullusti ei piina, siis võid osta 4-kanali võimu.

järgmise rahalaevaga siis makk..., siis kõlarite vahetus jne jne.


Kogu vajaliku inventaari soetamine on plaanitud talvekuudele ehk siis u. 3-4kuud järjest ja enne kevadet mul plaanis midagi autosse paigaldada pole. Ei näe lihtsalt mõtet kuna auto seisab maja ees ja miinus kraadid kuidagi ikka mõjuvad halvasti.
Prioriteedid on ka paigas, muusika ostmine on hetkel viimane asi, mis ma ette võtsin. Alustasin täielikust mootri hooldusest ja järgmine nädal saab tehtud veermikule täis hooldus alustades puksidest ja lõpetades piduritega.
Kõige soodsam 3-ribaline komplekt, mis ma leidsin on see: http://pood.audiofookus.ee/product.php?id_product=670 Kahjuks alla 100€ pole võimalik midagi soetada, isegi siis kui kõik kõlarid eraldi osta, sest juba 3-ribaline filter maksab u. 50€. Lähtun mina Eesti e-poodide hindadest. Ja Golf 2he ukskõlari koht näeb välja selline: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... 5Jg6deORZQ Ilma suurema ümberehituste siia 6,5" kõlarit ei paigalda. Aga kuna mul aega on, siis olen nõus ette võtma ka klaasriidega mässamise :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 04.10.2012 10:05 
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.10.2005 09:52
Postitusi: 182
Asukoht: Harjumaa
Ma soovitaks üldse mitte olla kinni 3-ribalises esikõlarite komplektis. Vähemalt esialgu mitte.
Tegelikult saab päris hea tulemuse ka 2-ribalise komplektiga.
Jah, keskribas (või siis madalas otsas, sõltuvalt kõlarielemendist) potentsiaalselt midagi kaotad aga teisalt on paigaldamine niivõrd palju lihtsam, et lõpptulemus võib olla oluliselt parem.
Loogika selle taga on lihtne - kõik kõlarid mõjutavad üksteist.
Kui nüüd miinimum oleks ees 2+2 kõlarit ja taga veel üks, siis on 5 kõlarit teineteist mõjutamas ja lihtsustatult 25 mõjutust.
Kui nüüd ees on 6 kõlarit ja taga veel üks, siis on 49 mõjutust.
Raskusaste on oluliselt teine ja see lisa-kõlar ees ei pruugi üldse anda soovitud tulemust.
Pärast 3-ribalise esikõlarite süsteemi ehitamist ja häälestamist tundus kuidagi jube lihtne panna käima kaheribaline esiots. See nagu hakkas suhteliselt ise :)

_________________
kasutatud äriklassi läpakad - küsi, leiame õige


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 05.10.2012 15:21 

Liitunud: 09.04.2005 21:51
Postitusi: 253
Asukoht: Tallinn
Kui tohin siin vahepeal oma autost ka piiksuda siis.... kuulasin EMMA plaati ja mõtlen, et justkui tean oma süsteemi vigu ja nõrku kohti aga tegelikult ei ole mõtet hakata neid enne võistlust peitma või maskeerima - pigem oleks mõte saada kohtunikelt ausat tagasisidet heli kohta "nii nagu ta on". Võibolla mu kõrvad eksivad, mingit kuulamisvilumust ju ei ole. Ja asjad, mis teatud salvestiste puhul häirivad, neid jälle EMMA plaadi abil ei kuule, seega ei saa välistada, et salvestised ise on probleemsed?

Niiet plaan on aegviited veelkord proovida täpse(ma)ks ajada võistluse ajaks ja kõik.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 05.10.2012 21:16 
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.10.2005 09:52
Postitusi: 182
Asukoht: Harjumaa
Ja aegviidetega muudad ära kõlarite omavahelise läbisaamise, aegviite muudatusest tekivad mingid uued faasinihked ja kõik on jälle pea peal :D

_________________
kasutatud äriklassi läpakad - küsi, leiame õige


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 05.10.2012 21:28 

Liitunud: 22.09.2008 17:28
Postitusi: 699
Asukoht: Oslo
"muudab ära" see on selge. aga kas muudab paremaks või halvemaks, see on juba raskem küsimus. kui mul viimati kõlarid veel autos oli, siis mina seadistasin ajanihked mikrofoni ja arvutiga. ühekorra üritasin veel teha "fine tuningut" roosa müra tehnikaga (lõikesageduse lähedaseda ribaga roosa müra kujutis sõltub üsna oluliselt, sõltuvalt valjukate faasist. kui faas on õige siis kostub kujutis valjukate vahelt.) igal juhul see roosa müra tehnika ei olnud küll kuidagi täpsem ega parem kui mikriga mõõtmine. jaajaa - spetsialistid kuulavad muidugi muusikaga :)

_________________
peaasi, et ei süsti


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 06.10.2012 15:04 
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.10.2005 09:52
Postitusi: 182
Asukoht: Harjumaa
Ei tea, mina ei usu enam mikrofone.
Kõrv on ikka pika puuga täpsem instrument.
Viimast aktiivsüsteemi häälestasin ma vist riba haaval ka roosa müraga ja siis hiljem kokkumängu jaoks veel muusika järgi.
Nagu ikka, pool aastat ehitad, kolm aastat häälestad...

_________________
kasutatud äriklassi läpakad - küsi, leiame õige


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 12.10.2012 21:07 

Liitunud: 09.04.2005 21:51
Postitusi: 253
Asukoht: Tallinn
Kuulasin ka keerasin ja no... ei oska mina sealt rohkem midagi välja meelitada, põhimõtteliselt jäi kõik samaks, eks homme kuuleb mis teised arvavad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 15.10.2012 13:18 

Liitunud: 09.04.2005 21:51
Postitusi: 253
Asukoht: Tallinn
Ehh need olemasolevad lairibad ikka ei mängi eriti - teistega võrreldes vähemalt. Samas paljud autod kus midbass ukses ja tweeter üleval omasid suht head helipilti, võibolla loobuda üldse sellest keskriba ideest ja osta korralik tweeter? Või siis teha korraliku kesksageduselemendiga 3-ribaline paigaldus aga siis kulub elementide paigutamisele omajagu peavalu.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 15.10.2012 13:33 

Liitunud: 11.04.2003 12:31
Postitusi: 178
rustang kirjutas:
Ehh need olemasolevad lairibad ikka ei mängi eriti - teistega võrreldes vähemalt. Samas paljud autod kus midbass ukses ja tweeter üleval omasid suht head helipilti, võibolla loobuda üldse sellest keskriba ideest ja osta korralik tweeter? Või siis teha korraliku kesksageduselemendiga 3-ribaline paigaldus aga siis kulub elementide paigutamisele omajagu peavalu.

Kui sul on midbass all ukses ja tweeter üleval piilaris siis tegelikult ei ole ikkagi korralikku alternatiivi keskribale. Saab jah enamvähem viisaka asja, aga jube keeruline on alt uksest kõrgemaid sagedusi kätte saada. Hästi mängivatel 2 riba süsteemidel asub see midbass sageli tiba teises kohas :)

Alati on muidugi erandeid, aga laias laastus omast kogemusest on selline mulje jäänud.

Üks tähelepanek veel - odavatest elementidest korraliku heli kättesaamine on ka tavaliselt jube keeruline. Install on kahtlemata ülioluline asi, aga on põhjus miks üks kõlar maksab 30 eurot ja teine 300 eurot.

_________________
Ess-Kuu ra*sk


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 105 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 21 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7