Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 27.04.2024 19:38

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 105 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 18.03.2010 18:05 

Liitunud: 09.04.2005 21:51
Postitusi: 253
Asukoht: Tallinn
Minu viimatised katsetused SQ vallas jäävad aastate taha, vahepeal pole mahti olnud asjaga tegelda aga nüüd andsin kiusatusele veidi järele ja püüan dailydriverisse midagi saundilaadset saada. Kahjuks ei tule kõne alla armatuuri ja/või uste lõikumine. OEM kõlarikohad on 16,5cm uste allnurgas ja tweetri koht esiklaasi peeglinurgas.

Kumb võiks olla mingisugusegi enam-vähem rahuldava "soundstage" saavutamiseks parem kompromiss, kas leida 1kHz-ni alla mängiv tweeter ja paigutada see kõrgele uksenurka ning loota, et sellega on suur osa spektrist tõstetud õigele kõrgusele või panna hoopis tweetrid alla midbasside juurde ning loota, et seetõttu on (eri ribade) heliallikad uksteisele võimalikult lähedal, parem-vasak skaalal on soundstage võimalikult täpne ja see aitab imaginarselt siiski ajul paigutada pillimehed enda ette.....
Esimese hooga mingi viidetega headunit, aktiivfilter vms. eelarvesse ei mahu. Eesmärk oleks pikematel sõitudel muusikat kuulata nii, et "kõrva ei kriibiks". On kellelgi mingeid häid/halbu kogemusi? Tweetrite allaviimise katse saan muidugi iseseisvalt ka ära teha, ilmade soojenedes ilmselt teengi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 18.03.2010 18:16 

Liitunud: 13.04.2007 18:34
Postitusi: 1329
Asukoht: Harjumaa
twiitrid peaks jah alla kuhugi viima endal oli civicul ukse sees otse näkku mängis siis oli küll pidev bassi puudus ja tundus nagu trebel oleks peal koguaeg :P suht isegi kohati häiris aga selle vastu aitas mul see, et keerasid tagumistele ovaalidele rohkem mürtsu peale ja oligi korras :)

_________________
Elu nagu lill ...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 19.03.2010 09:59 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 09:41
Postitusi: 2771
Asukoht: Tallinn
Kuna midide asukoht paigas, siis ongi lihtne proovida tweetrite erinevaid asukohti kasvõi kahepoolse teibi abil ja lõpuks püsivalt paika installida.

Tõnu

_________________
Driven by goa ::: Caraudio.ee
Alla V8 mootoriga võite muru niita


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 19.03.2010 11:49 
Kasutaja avatar

Liitunud: 22.05.2004 15:46
Postitusi: 338
Asukoht: tartumaa
1kHz mängiv tweeter. See oleks küll huvitav.
Endal oli sama teema, lõhkuda ei tahtnud ja üle 2 riba ei võimaldanud. Aga kõrgsagedus mida kannatab kuskil 2-2,5 kHz pealt lõigata osutus juba parajaks pähkliks toona. Valituks osutus Focal TN52.

_________________
SQ see pole ikka mingi õige tümpsu värk.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 19.03.2010 14:46 
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.02.2004 21:22
Postitusi: 841
Asukoht: Tallinn
Ma läheneks küsimusele veidi teise nurga alt, õigemini jätkates Avo mõtet "kui madalale tweeter mängib"
Koonusega 2-2.5" element mahuks ehk tweetri asemele ja mängiks võib olla koguni 700-800hz-ini.


Lihtsalt väike näide, ei ole konkreetse kõlariga kogemusi.
http://www.elfaelektroonika.ee/artnr/24 ... aton-frs-5

FRS8-ga on kogemusi aga ta ei mängi piisavalt kõrgele.

Hea oleks kui teaks ka, mis autoga tegu on. See lihtsustaks oluliselt kaasamõtlemist.

Marti

_________________
Lameda maa klubi


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 19.03.2010 15:54 

Liitunud: 09.04.2005 21:51
Postitusi: 253
Asukoht: Tallinn
Auto on Impreza 2008.
Hetkel on (tüüpiline?) olukord kus kõrgeid ja madalaid on palju ja keskmisi puudu, eks need keskmised sumbuvad osaliselt jalgade-esiistme tõttu.

Pakutud varianti väike keskkõlar kuskile üles tuua võib ju teoreetilises plaanis kaaluda aga ...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 19.03.2010 20:51 
Kasutaja avatar

Liitunud: 22.05.2004 15:46
Postitusi: 338
Asukoht: tartumaa
Mõtet jätkates siis tegelikult valik on normaalne ja mis kõige parem hinnad pole ka kõige hullemad tegelt.
http://www.europe-audio.com/Producten_c ... ep_A_ID=73
http://www.tb-speaker.com/
http://www.madisound.com/catalog/index. ... 45_241_283

_________________
SQ see pole ikka mingi õige tümpsu värk.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 01.04.2010 15:10 

Liitunud: 14.01.2004 00:49
Postitusi: 73
Asukoht: Rapla
Omast kogemusest mäletan, et 6,5" ei mänginudki korralikult keskriba, seetõttu kasutasin 5" elemente (kickides).
Tulemuseks oli väga hea keskriba!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 29.04.2010 14:27 

Liitunud: 09.04.2005 21:51
Postitusi: 253
Asukoht: Tallinn
Võttes MK lingilt peerlessi 2-tollise, nt. [url=http://www.europe-audio.com/document.asp?document_id=2253&link=datasheets\peerless\830970.pdf]selle[/url] siis andmelehelt näen 20 khz juures päris kõva muhku. Kas see reaalselt segaks ka juhul kui sinna enam tweetrit kõrvale ei panegi vaid laseks antud elemendil mängida kõike alates 250 Hz-st ülespoole, kinnises kestas? Või summutaks lihtsa filtriga ülemist otsa veidi?
Ma ei ole küll viimasel ajal proovinud aga pakun, et oma vanad kõrvad üle 15 kHz niikuinii ei kuule :P Praegused Magnati tweetrid kipuvad kõrva kriipima.


MK kirjutas:
Mõtet jätkates siis tegelikult valik on normaalne ja mis kõige parem hinnad pole ka kõige hullemad tegelt.
http://www.europe-audio.com/Producten_c ... ep_A_ID=73
......


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 29.04.2010 15:12 
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.10.2005 09:52
Postitusi: 182
Asukoht: Harjumaa
Sa ei kuule seda 20kHz nagunii.
Üle 16kHz ei kuule autos mitte midagi. Kodus ehk veel keegi kuuleb.
See muhk ei sega kedagi...

_________________
kasutatud äriklassi läpakad - küsi, leiame õige


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 05.05.2010 14:31 

Liitunud: 09.04.2005 21:51
Postitusi: 253
Asukoht: Tallinn
Vahepeal on niipalju arenguid, et subwoofri kest sai valmis ja tõstsin elemendi ajutisest "proof of concept" kastist lõplikku.
Pilt

Küsimus ka kogenumatele süsteemide häälestajatele: kuidas häälestada sageduskarakterisatikut, kas baseline tuleks teha mõõtemikrofoniga ja siis edasi hakata käsitsi kõrva (muusika) järgi üle häälestama?

Hetkel on auto OEM CD-seadme 3-ribalisest keeratud bass -5, keskmised +4 ja kõrged -6 (misiganes ühikuid misiganes sagedusel see ka tähendab) lihtsalt kõrva järgi, et oleks hea kuulata. Oletame, et saaks nüüd kasutada 13-ribalise EQ, kas niisama kõrva järgi on mõtet proovima hakata lihtsalt lemmiklugude saundi kõla järgi keerates?

Eks plaan B on Peerlessi elementidega korraliku keskriba tegemine kuid sellega läheb aega.

Edit: leidsin netist natuke infi mõõtmise mõttetuse kohta autos. Eks proovime kõrvaga.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 06.05.2010 09:06 
Kasutaja avatar

Liitunud: 22.05.2004 15:46
Postitusi: 338
Asukoht: tartumaa
peerlessi asemel ehk tasuks kaaluda TB valjukaid - miks? sest nendel vähe parem tundlikkus, tuleb vast kasuks.

_________________
SQ see pole ikka mingi õige tümpsu värk.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 06.05.2010 09:36 

Liitunud: 09.04.2005 21:51
Postitusi: 253
Asukoht: Tallinn
Leidsin eile õhtul vanast foorumist hulgem lugemist - see SQ maailm on ikka paras "can of worms", kui oled korra purgi avanud siis tagasiteed enam lihtne leida ei ole.
Mis puutub TB versus Peerlessi keskribaelemente siis nendega kiiret ei ole, ilmselt teen esialgsed katsetused kolariiulist leitud elementidega ja kui tundub, et hakkab meeldima siis alles läheb shoppamiseks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 06.05.2010 09:40 
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.10.2005 09:52
Postitusi: 182
Asukoht: Harjumaa
Tsiteeri:
Küsimus ka kogenumatele süsteemide häälestajatele: kuidas häälestada sageduskarakterisatikut, kas baseline tuleks teha mõõtemikrofoniga ja siis edasi hakata käsitsi kõrva (muusika) järgi üle häälestama?

Hetkel on auto OEM CD-seadme 3-ribalisest keeratud bass -5, keskmised +4 ja kõrged -6 (misiganes ühikuid misiganes sagedusel see ka tähendab) lihtsalt kõrva järgi, et oleks hea kuulata. Oletame, et saaks nüüd kasutada 13-ribalise EQ, kas niisama kõrva järgi on mõtet proovima hakata lihtsalt lemmiklugude saundi kõla järgi keerates?



Ütleks, et peaaegu igasugune + poole peale liigutamine ekvalaiseriga on jama. Parem on teisi osasid pigem rohkem maha võtta.
Samas ekvalaiseriga paigalduse vigu ei kõrvalda. Midagi saad teha aga tulemus on tegelikult jama. Muhkusid saab jah maha võtta aga väidaks, et kui on vaja juba üle 3dB korrigeerida, siis pigem on vaja installi üle vaadata.
Muidugi alati on erandeid, vahel ei saagi normaalselt installi teha ja ainuke variant ongi ekvalaiser.

_________________
kasutatud äriklassi läpakad - küsi, leiame õige


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Helisüsteemi kompromissid kui ei saa autot "lõikuda"
PostitusPostitatud: 12.05.2010 10:24 

Liitunud: 09.04.2005 21:51
Postitusi: 253
Asukoht: Tallinn
Katsetasin ühe vanema Sony headiga, DEH-P9100, millel ekvalaiser sees. Vahe oli päris suur, oligi nii nagu ma arvasin, et OEM peaseadme väljund ei ole päris sirge ka siis kui kõik on nulli keeratud ja igasugu saundiparandajad, laudnessid ja muud OFF pandud. Hakkasin oma lemmiklugusid läbi kuulama ning kõrva kriipivaid sagedusi välja filtreerima, 200-400 Hz kandis tuli paari riba vähendada ca 3 dB ja ka päris kõrgeid võtsin veidi maha. Ühesõnaga vaja on uus CD-seade paigaldada aga kuna originaal on mingi erikujuline 2-DIN siis on sellega veidi jamamist.
Ahjaa proovisin selle 9100 algelise viivitamise ka ära (saab "kuulamiskohta" valida) aga mingit erilist efekti ei saavutanud - mõistetav ka muidugi, kuna tweetrid üleval uksekolmnurgas on kõrvadele lähemal kui all uksenurgas olevad mid/bassid.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 105 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 18 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7