Streetrace.Org
http://streetrace.org/foorum/

Viimistluse tähtsus ja kvaliteet.
http://streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=30&t=100632
1. leht 3-st

Autor:  anryo [ 25.10.2012 14:01 ]
Teema pealkiri:  Viimistluse tähtsus ja kvaliteet.

Aru ma ei saa.
Olen viimasel ajal palju tõesti tippautosid vaadanud ja (eriti) USA poolel torkab silma meeletult ebakvaliteetne töö / install. Väliselt on kõik 5+ ja tore, kuid paneelide alla vaadates on sõna otseses mõttes puhas porno.
Üks auto, mis mind ajendas seda jagama on siin: http://www.buwaldahybrids.com/forum/showthread.php?22111-The-New-A4-%28B7%29-Hybrid-SE-Genesis-series-III-Pioneer-ODR/page2
Nimekiri on aukartust äratav - Full-ODR võimud kaasa arvatud. Väärtus kokku ilmselt korralik uue keskklassi auto jagu, kuid paneelide alt vaatavad vastu sellised detailid:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Midagi nagu ei klapi siin?

Autor:  anryo [ 25.10.2012 14:03 ]
Teema pealkiri:  Re: Viimistluse tähtsus ja kvaliteet.

Ja veel (õnneks mitte samast autost):

Pilt
Ja seda 600.- taala maksva võimu taga? No WTF?

Autor:  AndreasA [ 25.10.2012 14:21 ]
Teema pealkiri:  Re: Viimistluse tähtsus ja kvaliteet.

See pole kahjuks või õnneks uus tendents, enamasti on kõigil vist ehitusega tuli takus ja ei jõuta viimistluse kvaliteedile rõhku panna. Paneeli alt näevad pigem skandinaavia autod head välja. USA vendadel on show oluliselt tähtsam kui mingisugune paneelialune detail :).

Ma ka vahel piilun mõnedest foorumitest huvitavamaid installithreade, aga niipea kui ma seal mingit sellist pornograafilist installilahendust näen kaob mul igasugune edasine huvi ära.

Sinu teemat edasi arendades ei ole ka viimistletud asjad sageli ilusad, kui naha või värviga kaetud paneelid ikka muude asjadega üldse kokku ei jookse või lainetavad või liimilärakaid täis on siis pole see grammigi parem :)

Autor:  tsimpa [ 25.10.2012 21:29 ]
Teema pealkiri:  Re: Viimistluse tähtsus ja kvaliteet.

ausalt öeldes ma ei saa aru milles on häda. materjalid ja teostus on ju igati tasemel. korralikumat midbassi kinnitust ei kujuta ettegi. keskriba on samamoodi väga hästi kinnitatud.
ainus millest ma ei saa hästi aru ei saa, kuidas ilma pigimatita ukse sisse mängiv midbass andis AYA kõrgeimas võistluskategoorias esikoha....

Autor:  AndreasA [ 25.10.2012 22:38 ]
Teema pealkiri:  Re: Viimistluse tähtsus ja kvaliteet.

tsimpa kirjutas:
ausalt öeldes ma ei saa aru milles on häda. materjalid ja teostus on ju igati tasemel. korralikumat midbassi kinnitust ei kujuta ettegi. keskriba on samamoodi väga hästi kinnitatud.
ainus millest ma ei saa hästi aru ei saa, kuidas ilma pigimatita ukse sisse mängiv midbass andis AYA kõrgeimas võistluskategoorias esikoha....

Sa peaks vahepeal siis kujutlusvõimet treenima :P

Autor:  anryo [ 26.10.2012 13:35 ]
Teema pealkiri:  Re: Viimistluse tähtsus ja kvaliteet.

... või vaatama seda autot:
http://www.audiogroupforum.com/csforum/showthread.php?t=66958

Pilt

Näed vahet? No vaat siis.... :)

Autor:  Harry [ 26.10.2012 15:23 ]
Teema pealkiri:  Re: Viimistluse tähtsus ja kvaliteet.

Anryo, auto, mis sind ajendas seda jagama, tundub ja saksa, mitte ameerika olema olema :)

Autor:  anryo [ 26.10.2012 16:39 ]
Teema pealkiri:  Re: Viimistluse tähtsus ja kvaliteet.

Jah - see on saksa. Kuid enamajaolt on sellised USA autod. Sa oled ju selle maa asju näinud palju ja võistelnud, on sul sarnased kogemused või on see foorumites vaid nii?

Autor:  tsimpa [ 26.10.2012 21:41 ]
Teema pealkiri:  Re: Viimistluse tähtsus ja kvaliteet.

ilmselgelt olen ma veetnud rohkem aega vineeri saagides kui foorumeid tuhlates... ja kiidelda pole ikka millegagi.

Autor:  MantaOwner [ 26.10.2012 22:41 ]
Teema pealkiri:  Re: Viimistluse tähtsus ja kvaliteet.

anryo kirjutas:

See juhuslikult on üks maailma kõvemaid installe kui mitte see kõige-kõige kõvem üldse. Tegemist on Belgia tüübiga:
http://www.diymobileaudio.com/forum/bui ... -a-34.html

Tõnu

Autor:  AndreasA [ 26.10.2012 22:58 ]
Teema pealkiri:  Re: Viimistluse tähtsus ja kvaliteet.

MantaOwner kirjutas:
anryo kirjutas:

See juhuslikult on üks maailma kõvemaid installe kui mitte see kõige-kõige kõvem üldse. Tegemist on Belgia tüübiga:
http://www.diymobileaudio.com/forum/bui ... -a-34.html

Tõnu


See on juba puhtalt maitse asi ja selle üle teatavasti ei vaielda vaid kakeldakse :P. Tüüp on kahtlemata perfektsionist ja tema töömeisterlikkus on viimase piirini viidud, aga puudub selline ühtne visioon lõpptulemusest, samas on alati tema tegemis hea jälgida ning olen talkaudio jms. foorumite abil juba vist mitu aastat tema tegemisi jälginud. Tegelikult on häid asju palju, isegi DLS-i revolution on hea näide sellest kui hästi on võimalik asju teha (disain jällegi maitse asi). Arvestades tänapäeva võimalusi paneb täiesti imestama kui vähe neid kõiki kasutatakse. Ise pole enam tükk aega viitsinud autot ehitada, ideid on küll palju, aga muid projekte on veel rohkem, samas eks see valik kas lased mingid asjad "üle jala" on iga inimese enda suhtumises kinni ja paljudele piisab sellest, et asi väljast enam-vähem ok välja näeb.

Autor:  rookierice [ 30.10.2012 13:47 ]
Teema pealkiri:  Re: Viimistluse tähtsus ja kvaliteet.

Minu meelest on ka esimeses postituses vägagi korralikult asjad tehtud. Nagu näha on isegi peidusolevaid asju värvitud.

Kas te oma kodus olete ringi vaadanud? Seal toimuv on palju hullem, näiteks parketi aluskiht pannaks lihtsalt mitu paani üksteise kõrvale nii, et tihti on seal rohkem kui 1cm vahe või äär lausa lokib. Elektrijuhtmed pole krohvi all mitte isegi 85kraadiste nurkadega, rääkimata 90 kraadi nurgast.
Paljud inimesed ei säti isegi külmkappi loodi, vaid panevad silma järgi paika! :bs

Ja kui veel avada kodus 1600€ maksnud poekõlarite paar ilmeb kohutav tõsiasi - isolatsioonimaterjal on kehvalt kinnitatud, ning midbassi + juhe on üle 12mm pikem kui midbassi - juhe!!!

Õudne.

Küll aga ei meeldi mulle installatsioonid, kus peal on karbon, kasvõi vaskpulkadest "kaabeldus" aga all on asi kinni kahe kipsikruviga osb plaadis, mis vaikselt paisub ja tükke puistab. Ju ma olen siis asjast valesti aru saanud, kuid robustsetel asjadel pole midagi viga, peaasi, et on korralikult tehtud. Mäletan oma võistlusaegadest palju kordi, kus kiideti minu pahtlitolmust ja alla poole valmis autot, et ainus, millel võimendi ei liigu või aku on päriselt kinni pandud. Reaalselt aga tuli mul isegi ette olukordi, kus (mittenähtavatest) ampracki kruvidest osad olid 3mm, teised aga 3,5mm. :ouh

Autor:  AndreasA [ 30.10.2012 15:34 ]
Teema pealkiri:  Re: Viimistluse tähtsus ja kvaliteet.

rookierice kirjutas:
Minu meelest on ka esimeses postituses vägagi korralikult asjad tehtud. Nagu näha on isegi peidusolevaid asju värvitud.

Kas te oma kodus olete ringi vaadanud? Seal toimuv on palju hullem, näiteks parketi aluskiht pannaks lihtsalt mitu paani üksteise kõrvale nii, et tihti on seal rohkem kui 1cm vahe või äär lausa lokib. Elektrijuhtmed pole krohvi all mitte isegi 85kraadiste nurkadega, rääkimata 90 kraadi nurgast.
Paljud inimesed ei säti isegi külmkappi loodi, vaid panevad silma järgi paika! :bs

Ja kui veel avada kodus 1600€ maksnud poekõlarite paar ilmeb kohutav tõsiasi - isolatsioonimaterjal on kehvalt kinnitatud, ning midbassi + juhe on üle 12mm pikem kui midbassi - juhe!!!

Õudne.

Küll aga ei meeldi mulle installatsioonid, kus peal on karbon, kasvõi vaskpulkadest "kaabeldus" aga all on asi kinni kahe kipsikruviga osb plaadis, mis vaikselt paisub ja tükke puistab. Ju ma olen siis asjast valesti aru saanud, kuid robustsetel asjadel pole midagi viga, peaasi, et on korralikult tehtud. Mäletan oma võistlusaegadest palju kordi, kus kiideti minu pahtlitolmust ja alla poole valmis autot, et ainus, millel võimendi ei liigu või aku on päriselt kinni pandud. Reaalselt aga tuli mul isegi ette olukordi, kus (mittenähtavatest) ampracki kruvidest osad olid 3mm, teised aga 3,5mm. :ouh


Üks asi on korralikult tehtud töö mis vastab kõikidele nõudmistele, teine asi on töö mis pöörab tähelepanu ka nüanssidele. Emma hindamisjuhendis on ju ka selgelt välja toodud punktid mis sa saad siis kui oled kõik nõuetepäraselt teinud ning punktid mis saad siis kui asi on tehtud paremini kui vaja.

PS! Kui sul auto on reaalselt pahtlitolmune, siis saad selle eest juba installis miinuspunkte ju :p

ja mis veel selle esimese postituse pilte puudutab siis minu arust võib kasvõi puhtast kullast midbassirõngaid teha, aga kui saag ikka sirgelt käes ei püsi ja hiljem ei viitsita kaks korda rohkem viiliga serva siledaks tõmmata siis see näitab nii mõndagi suhtumisest töösse.

Autor:  anryo [ 30.10.2012 17:08 ]
Teema pealkiri:  Re: Viimistluse tähtsus ja kvaliteet.

AndreasA kirjutas:
... minu arust võib kasvõi puhtast kullast midbassirõngaid teha, aga kui saag ikka sirgelt käes ei püsi ja hiljem ei viitsita kaks korda rohkem viiliga serva siledaks tõmmata siis see näitab nii mõndagi suhtumisest töösse.

Just - ja see oligi mu postituse mõte ja eesmärk. Pöörake tähelepanu sellele, kuidas asjad välja näevad. Kui on kole ja "karvane" siis ei pea ju selle nurga alt pilti tegema... :)

Autor:  rookierice [ 31.10.2012 19:05 ]
Teema pealkiri:  Re: Viimistluse tähtsus ja kvaliteet.

Anryo nüüd sa tabasid küll naelapea pihta.

Ei pea selle nurga alt pilti tegema. Kuna hindamine käib enamasti piltide järgi siis teise nurga alt on sama install parem? Ma tõesti ei leia, et cnc-s lõigatud alumiiniumrõngas on kuidagi parem ise tikksaega lõigatust. Nüanssidele võiks tähelepanu panna helis ja seal ka tegelikult vahed välja tulevad.

Ma vist ühe korra sain ka miinuspunkte kuna ei saanud vaiba küljest kogu kama hommikul tööd lõpetades kätte. Aga see selleks. Kõik need perfektsuse nüansid tulevad esile siis, kui sound on täiuslikkuseni lihvitud. Ja siis on ka õige aeg nendega tegelda. Hirmutada algajaid, et ainuüksi kõlariadapteri väljalõikamine maksab 45€ ei ole minu meelest kuidagi vajalik. Saan aru kuhu te sihite aga tegu on siiski isetegijate võistlusega mitte "parima hanke" võistlusega. Ka pro klassis peaks vist suurema osa installist tegema sama ettevõte, kes võistleb, muidu pole ju pointi konkurendile reklaami teha.

Pilt saepurukastis kõlaritest on ehk veidi kehvapoolne, aga esimeses postis viidatud teemas on tegu täiesti respektitava installiga - tõsi, ma pole seda autot kuulanud ega kursis installikohtunike materjalide /konkreetse audi eripäradega. Võib olla oskab vilunud silm öelda, et mõni kruvi peaks olema jämedam või peenkeermega.

Kui aga mõtlete, et subbarikasti (peidetud) külg peaks olema kenamini viimistletud kui tõetruu klaasplast, siis peaks ka auto originaaluksepaneelid ning armatuuri välja vahetama, nendel on ju lausa valujäljed, abs plastiku logod ja muud hirmutavad peal.

Ilu ei tohi funktsionaalsust piirata! Vastupidine on vaid mittesoovitatav.

1. leht 3-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/