Käisin just sõitmas ja esmapilgul aknast välja vaadates seda küll ei soovinud. Aga kuna mahasadanud lörts on väga vesine, siis minu nö "MS" tähisega suverehvil ei tekkinud probleeme. Olemasolevatel Cooperitel on korralikud külgedele välja viivad sooned ja neist on just sellise ilmaga palju abi. Oleks miinuseid rohkem, siis tõenäoliselt tekiks see lumepadi rehvi alla ja olukord oleks hoopis teine. Järsemates kurvides võiks tänase ilmaga suverehvi sõitjad vähe teisi võtteid kasutada.
Pikemaid prognoose vaadates, siis valdavalt on eelolev märts ikkagi soe. Tuntumate prognoosid:
http://www.gismeteo.ru/month/4068http://www.yr.no/sted/Estland/Harjumaa/ ... arsel.htmlMärtsi keskpaigaks ennustavad mõned kerget külmalainet, kuid GFS mudel ja NOAA seda prognoosi väga ei toeta. NOAA ennustab Euroopasse erakordselt sooja märtsi, mida tegelikult ka vene ja norra portaalid oma järgmise nädala ennustustes kajastavad.
NOAA mudel:
http://2.bp.blogspot.com/-nCr9wcrN12Q/Uwx5gUpq5LI/AAAAAAAANdk/DbDaBSsgJwI/s1600/euT2mMonInd23.2.2014.gifSelliseid varahommikusi kergeid lörtsisadusid võib ikka esineda, kuid lõunatunditeks kaob see kiirelt. Ja see, et öösel on miinuskraadid, on kevade kohta täiesti normaalne. Eriti selge ilma korral. Kuid erinevus sügisega on see, et kevadel nii naljalt -5 kraadiga musta jääd ei teki nagu seda sügiseti juhtub. Miks nii? Sellepärast, et kevadel on päike juba erakordselt võimas ja kuivatab õhus oleva niiskuse ning musta jääd ei ole millestki tekkida. Sügisel tänu sompus ilmadele tuleks õhuniiskus maapinnale ja hoobilt oleks must jää olemas, kuigi õhutemp. võib plussis olla. Alles reede öösel oli õhk -5 kraadi, aga kuna nii teekate kui õhuniiskus oli kuiv, siis mingist mustast jääst ei saanud me rääkida.
Lühidalt mis ma öelda tahan on see, et naastrehvi hooaeg peaks selleks talveks läbi olema ja julgelt võib suverehvide peale mõtlema hakata. Kui ka mõni hommik tabab samasugune üllatus nagu täna, siis nagu ma ütlesin, et kurve ei pea läbima +100km/h tunnis- saab ka rahulikumalt. Seda rehvivahetust soovitan ma eelkõige neile, kellel on võimalus kasutada topelt velgdel olevaid rehve. Kui ka juhtub tulema paaripäevane külmalaine koos sajuga, ei ole pool tunnikest rehvivahetust oma garaažhi ees suur vaev.