Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 04.06.2024 18:54

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 60 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Aidake tuvastada võimendi!.
PostitusPostitatud: 05.05.2010 11:25 

Liitunud: 18.11.2009 20:01
Postitusi: 76
Nii juhtus väike probla. Ajasin mysteryga sassi selle 30A kaitse.
Võttsin selle rockfrodi võimu ja vaatasin tal polegi katiset kuskil .

Lahti ka võtta ei saa spets võtmeid vaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Aidake tuvastada võimendi!.
PostitusPostitatud: 05.05.2010 11:32 

Liitunud: 18.11.2009 20:01
Postitusi: 76
Nii võttsin lahti ja katiset ei olegi . :D:D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Aidake tuvastada võimendi!.
PostitusPostitatud: 05.05.2010 11:33 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 09:41
Postitusi: 2771
Asukoht: Tallinn
Tsiteeri:
4 Load Bridged 200 Watts x 1 300 Watts x 1 400 Watts x 1 500 Watts x 1
...
Battery Fuse Rating (Amp) 40A 50A 80A 100A

Just, siit tulebki välja, et 500W jaoks peab kaitse olema 100A. Oluline on siin veel mõista, et tegemist on toitejuhtme kaitsmega, mitte võimendi enda omaga. Toitejuhtme kaitse valitakse võimendi kaitsmest tavaliselt natuke suurem (väikese varuga). Ehk siis 40A toitejuhtme kaitsmele vastab siin 30A võimendi kaitse (antud juhul võimendisse sisseehitatud peaks olema), mis vastab 200W väljundvõimsusele.

Tõnu

_________________
Driven by goa ::: Caraudio.ee
Alla V8 mootoriga võite muru niita


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Aidake tuvastada võimendi!.
PostitusPostitatud: 05.05.2010 11:36 

Liitunud: 18.11.2009 20:01
Postitusi: 76
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Aidake tuvastada võimendi!.
PostitusPostitatud: 05.05.2010 11:41 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 09:41
Postitusi: 2771
Asukoht: Tallinn
Ega sa sealt seest el. skeemi pealt nö tavalist rohelist 30A kaitset ei leiagi, kui seda silmas pead, see on lahendatud vähe teistmoodi.

Tõnu

_________________
Driven by goa ::: Caraudio.ee
Alla V8 mootoriga võite muru niita


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Aidake tuvastada võimendi!.
PostitusPostitatud: 05.05.2010 11:45 

Liitunud: 18.11.2009 20:01
Postitusi: 76
kus siis see kaitse pesitseb. ?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Aidake tuvastada võimendi!.
PostitusPostitatud: 05.05.2010 11:48 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 09:41
Postitusi: 2771
Asukoht: Tallinn
Osad võimendid ongi nii ehitatud, et neil puudub väline kaitse, mida iga inimene saab lihtsa vaevaga vahetada. Kui antud võimendi peaks saama mingil viisil ülekoormust ja kaitseosa läbi põleb, siis pead sammud mõne elektrooniku juurde seadma, kui ise elektroonikat ei jaga.

Tõnu

_________________
Driven by goa ::: Caraudio.ee
Alla V8 mootoriga võite muru niita


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Aidake tuvastada võimendi!.
PostitusPostitatud: 05.05.2010 12:36 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 18:22
Postitusi: 2840
MantaOwner kirjutas:
Tsiteeri:
500rms ja 30A kaitse ei kõlanud nagu RF moodi...aga nii nad neid numbreid sinna kirjutanud on

30A kaitsme korral ei ole 4 oomi juures üle 200W kuidagi võimalik saada, kui tegemist on A/B-klassi võimendiga, D-klassi võimendi korral ca 250W (lihtsalt võrdluseks toodud, lk 5):
http://mobile.jlaudio.com/pdfs/13025.pdf
Lugege nt seda (lk 10):
http://www.rockfordfosgate.com/rftech/l ... Ch-MAN.pdf
Tegemist uuema Punch seeriaga, aga füüsikaseadused kehtivad ikka ühtemoodi.

Tõnu

Ma olen kvaliteet toodedest selliselt aru saanud, vähemald class D võimendidest, et:
30A kaitse ja tootja lubab 14.4v sisse lasta, korrutame läbi ja saame: 432w
Alpine monoblock lubab sama võimsust 2 ja 4 ohmi juures ... well ma tean ka võimendeid, mis 2 ohmi juures toodavad rohkem võimsust kui 1 ohmi juures, nüüd mind huvitab, misasi konkreetselt ei ole võimalik ?

_________________
161.9db official DB drag result, get louder !


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Aidake tuvastada võimendi!.
PostitusPostitatud: 05.05.2010 12:49 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 09:41
Postitusi: 2771
Asukoht: Tallinn
Tsiteeri:
30A kaitse ja tootja lubab 14.4v sisse lasta, korrutame läbi ja saame: 432w

Võimendi kasutegurist oled kuulnud kunagi midagi? Kas sa oled tõesti loll nagu lauajalg audio alal või mängid lolli?
Teine asi on see, et jutt käib A/B klassi võimendist siin, mille kasutegur on seal 50-60% kandis.
Kolmas asi on see, et 14,4V ei ole autos reaalne pinge, mis sul võimendini jõuab.

Tõnu

_________________
Driven by goa ::: Caraudio.ee
Alla V8 mootoriga võite muru niita


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Aidake tuvastada võimendi!.
PostitusPostitatud: 05.05.2010 12:58 

Liitunud: 18.11.2009 20:01
Postitusi: 76
MarkoC kirjutas:
MantaOwner kirjutas:
Tsiteeri:
500rms ja 30A kaitse ei kõlanud nagu RF moodi...aga nii nad neid numbreid sinna kirjutanud on

30A kaitsme korral ei ole 4 oomi juures üle 200W kuidagi võimalik saada, kui tegemist on A/B-klassi võimendiga, D-klassi võimendi korral ca 250W (lihtsalt võrdluseks toodud, lk 5):
http://mobile.jlaudio.com/pdfs/13025.pdf
Lugege nt seda (lk 10):
http://www.rockfordfosgate.com/rftech/l ... Ch-MAN.pdf
Tegemist uuema Punch seeriaga, aga füüsikaseadused kehtivad ikka ühtemoodi.

Tõnu

Ma olen kvaliteet toodedest selliselt aru saanud, vähemald class D võimendidest, et:
30A kaitse ja tootja lubab 14.4v sisse lasta, korrutame läbi ja saame: 432w
Alpine monoblock lubab sama võimsust 2 ja 4 ohmi juures ... well ma tean ka võimendeid, mis 2 ohmi juures toodavad rohkem võimsust kui 1 ohmi juures, nüüd mind huvitab, misasi konkreetselt ei ole võimalik ?



Mai saa nüüd aru. Palju tal siis umbkaudne Rms On 4Óomi juures. ?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Aidake tuvastada võimendi!.
PostitusPostitatud: 05.05.2010 13:06 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 09:41
Postitusi: 2771
Asukoht: Tallinn
Kui lugemisoskusi napib, siis ei näe mõtet teist korda ka kirjutada sama juttu.

Tõnu

_________________
Driven by goa ::: Caraudio.ee
Alla V8 mootoriga võite muru niita


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Aidake tuvastada võimendi!.
PostitusPostitatud: 05.05.2010 13:16 

Liitunud: 13.04.2007 18:34
Postitusi: 1329
Asukoht: Harjumaa
ehk siis mingi 200rms-i kanti kui ma õigesti aru saan ?

_________________
Elu nagu lill ...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Aidake tuvastada võimendi!.
PostitusPostitatud: 05.05.2010 13:18 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 18:22
Postitusi: 2840
MantaOwner kirjutas:
Tsiteeri:
30A kaitse ja tootja lubab 14.4v sisse lasta, korrutame läbi ja saame: 432w

Võimendi kasutegurist oled kuulnud kunagi midagi? Kas sa oled tõesti loll nagu lauajalg audio alal või mängid lolli?
Teine asi on see, et jutt käib A/B klassi võimendist siin, mille kasutegur on seal 50-60% kandis.
Kolmas asi on see, et 14,4V ei ole autos reaalne pinge, mis sul võimendini jõuab.

Tõnu


wow wow easy tiger :D

Reaalselt jõuab ka 15.5v võimendisse, see et sinu autos on see võimatu, ei tähenda, et see ka võimatu reaalselt oleks.
Usa masinates on see üsna tavaline pinge, korralik kaabeldus ja korras genekas ja aku ja ei olegi probleemi.
Tõesti on võimatu kui 8mm2 kaableid kasutatakse, 44ah akut ja eestlasele tüüpiliselt pool pidust genekat hoitakse 13.5v juures oma autos.

Kasuteguri jutt on sul õige, aga nagu ütlesin, siis ei ole need kindlad reeglid kõikide võimendite puhul. See lauajala jutt topi omale ******.

_________________
161.9db official DB drag result, get louder !


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Aidake tuvastada võimendi!.
PostitusPostitatud: 05.05.2010 14:01 
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.04.2003 09:41
Postitusi: 2771
Asukoht: Tallinn
Tsiteeri:
aga nagu ütlesin, siis ei ole need kindlad reeglid kõikide võimendite puhul.

Kasutegur on absoluutselt igal võimendil olemas sõltumata võimendi klassist, kasutegur sõltub ka koormusest, D-klassi võimendi nt on tunduvalt ebaefektiivsem 4 oomi juures kui 2 oomi juures.
Siin teemas ei käi jutt USA-st üldse ega ümberehitatud toitesüsteemiga SPL masinast, kui sa sellest aru pole veel saanud. Samahästi võiks tuua veoautod mängu, kus on 24V toitesüsteem ja sinu 15,5V jutt on täielik bullshit sel juhul. Püsime ikka reaalsuses.
Tsiteeri:
Usa masinates on see üsna tavaline pinge

Palju siis protsentuaalselt tehasest tuleb USA-s autosid, mille aku pinge on üle 15,5V?

Tõnu

_________________
Driven by goa ::: Caraudio.ee
Alla V8 mootoriga võite muru niita


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Aidake tuvastada võimendi!.
PostitusPostitatud: 05.05.2010 14:21 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 18:22
Postitusi: 2840
Korralik genekas autos, 14.4v on ulme ?
Korralik aku autos on ulme ?
korralik kaabeldus 4-500w võimule on SPL auto ?
Korraliku all ei pea ma silmas SPL jaoks mõeldud tooteid.

Tõnu oled sa loll nagu lauajalg või mängid lolli ?

Kasutegur kõikides D klassi võimedites ei ole kohe kindlasti kõige kõige seal 4 ohmi juures. Paljusi sa üldse oma elu jooksul kokku oled näinud, testinud jne ?
Võimud on erinevad, ülesehitus ja andmed on erinevad. Ei ole ühtset nö tõde et klass D võiom ja jokk @ 4 ohmi.
Õnneks on piisavalt maailma avarustes foorumeid, kus ka sina kõike teadja end veel aastate jooksul harida saad :beer

1 asi veel, sa ikka seda tead, et sama võimendi toodab erinevat võimsust nö erinevas autos, erinevas kastis täpselt sama subbari taga ? ;)

_________________
161.9db official DB drag result, get louder !


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 60 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7