Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 23.05.2024 08:17

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 60 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Abi vigase detaili leidmisel
PostitusPostitatud: 18.05.2009 22:02 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 18:22
Postitusi: 2840
kj kirjutas:
No ikka on kõik enda lolli pea süü :D
Täiesti tutikad alfateci rca juhmed olid pepus, ühendasin enda paigatud Gas-i juhtmed külge, ja lõi ihukarvad püsti, kuigi kast poolik, ja makis oli sub nullis, ja aku imes 2 minutiga 12 voldi pealt 9 voldi peale....kohapeal vist eriti kuulata ei saagi seda süsteemi, muidu pärast lükka autot...ja kondekat ka vahele vaja ..
Ikka hakkad viga kõige kaugemalt, ja valest kohast otsima, kuigi asi koguaeg nina all, ja kõige lihtlabasem juhe võib sellist jama korraldada...


Noh, kui pea ei jaga siis ... Alati alustatakse ju lihtsamate asjade ülevaatusega !
Kondeks unusta ära, aku soeta korralik, seejärel geneka/kere ja aku vaheliste juhmete upgrade !

9v kukkus selle pärast et aku on sul kindlasti 42ah 5 aastat vana juust seal :D
Tglt peakski oma autos ära tsekkama palju voltage kukub ca 4.5kw taga :P

Kohapeal kuulamise kohta ... see et nii madalale see pinge kukub mõjub esimesena su võimendile, saad varsti taas remonti viia, kui mitu korda veel proovid ;)

_________________
161.9db official DB drag result, get louder !


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Abi vigase detaili leidmisel
PostitusPostitatud: 18.05.2009 22:05 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.12.2005 02:07
Postitusi: 6898
Asukoht: Jüri
Aku on täiesti tutikas 55ah ...
Aga kaua laadimata, olen sellega makki lihtsalt kuulanud, ja pole kaua sõitva auto peal olnud, panin laadima praegu ....
Millegipärast tundus, et see element, millelt jooksevad võimendisse juhtmed, liigub vähem , kui teine...
Edit: alguses näitas 12.6, kui muusika käis, siis 9, ja kui muusika oli kinni, siis 12.3..
Ja võimul oli ikkagi väike viga küljes, rca klemmid ei andnud ühendust vahepeal, Salupa tegi korda, tänud
Edit2: tean jah, et alla mingi piiri (9vist), ei tohi langeda vool ...sellepärast paningi ruttu kinni, ja aku laadima


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Abi vigase detaili leidmisel
PostitusPostitatud: 18.05.2009 22:11 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 18:22
Postitusi: 2840
kj kirjutas:
Aku on täiesti tutikas 55ah ...
Aga kaua laadimata, olen sellega makki lihtsalt kuulanud, ja pole kaua sõitva auto peal olnud, panin laadima praegu ....
Millegipärast tundus, et see element, millelt jooksevad võimendisse juhtmed, liigub vähem , kui teine...
Edit: alguses näitas 12.6, kui muusika käis, siis 9, ja kui muusika oli kinni, siis 12.3..
Ja võimul oli ikkagi väike viga küljes, rca klemmid ei andnud ühendust vahepeal, Salupa tegi korda, tänud
Edit2: tean jah, et alla mingi piiri (9vist), ei tohi langeda vool ...sellepärast paningi ruttu kinni, ja aku laadima

Enamus odavad võimendid ei kannata alla 11 voldi põristamist ! DDZ1 läheb 10 pealt protectionisse juba ... Kvaliteedi vahe ka muidugi.
See aku mis sul seal on, on ta nii uus kui tahes, sinu helissüsteemiga kahjuks ei sobi ...
Alates millestki sellisest oleks mõtekas rääkida juba :)
KINDLASTI, kui lähed madala bassi teed ...

_________________
161.9db official DB drag result, get louder !


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Abi vigase detaili leidmisel
PostitusPostitatud: 18.05.2009 22:14 
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.12.2005 02:07
Postitusi: 6898
Asukoht: Jüri
No see 700w ei ole ju teabmis süsteem enam tänapäeval, ma arvan, et kui täis laadida, ja kui auto sõidus koguaeg, siis probleeme enam pole, ega polegi vaja kohapeal kaua lasta ju ...
Või peaks kaaluma äkki lisaaku paigaldamist ? Genekas on vägev muidu, 80ah ...
Vaatan teinepäev, mis võimsama diisliakuga teeb ...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Abi vigase detaili leidmisel
PostitusPostitatud: 19.05.2009 01:36 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Mina ka ei arva, et 80A võimendile oleks nüüd mingit spetsiaalakut vaja. Terve ilm on täis süsteeme, kus originaalakule on taoline võimendi järgi ühendatud ja pole miskit häda.

ViktorT kirjutas:
Kohapeal kuulamise kohta ... see et nii madalale see pinge kukub mõjub esimesena su võimendile, saad varsti taas remonti viia, kui mitu korda veel proovid ;)
See on miskipärast väga levinud müüt, et madal pinge mõjub võimendile halvasti. Mina seda ei toeta, sest ei ole sellele müüdile veel loogilist seletust kuulnud/leidnud. Olen ka varem siin foorumis seda küsinud, kuid pole vastust saanud. Kõik ainult teavad rääkida, et mõjub halvasti, kuid miks - ei tea. Äkki sina oskad seda lähemalt seletada?

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Abi vigase detaili leidmisel
PostitusPostitatud: 19.05.2009 01:56 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 18:22
Postitusi: 2840
Salupa kirjutas:
Äkki sina oskad seda lähemalt seletada?

Loodan et saad aru:

The lower the voltage the higher the current required to produce the same power. More current = more heat. More heat causes everything to have a higher resistance which leads to more voltage drop....

Soon it spirals out of control until you have a very hot, smelly amp with magic blue smoke poring out of it.

_________________
161.9db official DB drag result, get louder !


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Abi vigase detaili leidmisel (korras)
PostitusPostitatud: 19.05.2009 13:29 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Mina selle jutuga ei nõustu, sest minu võimendimõõtmiste kogemus näitab, et enamus võimendite võimsus ja voolutarve vähenevad pinge langedes. Mõni üksik võimendi suudab lõppvõimendi toitepinget reguleerida ja sellega pinge langemist kompenseerida, kuid see toimib ka vaid mingi piirini - näiteks 11V-st madalamal pingel hakkavad ikka võimsus ja voolutarve vähenema.

Vaikselt kuulates saab võimsuse langemist ise volume nupuga muidugi kompenseerida. Sel juhul võtab võimendi küll rohkem voolu sama võimsuse andmiseks, kuid vaikselt kuulates pole ülekuumenemine probleem. Probleem võib tekkida täisvõimsusel, kuid siis ei saa ju võimsust enam juurde keerata.


Madal akupinge võib ohtlik olla pigem kõlarielementidele. Seda juhul, kui kuulatakse täisvõimsusel, akupinge langeb, võimendi võimsus langeb, kõlar hakkab vaiksemalt mängima ja seda üritatakse kompenseerida volume juurde keeramisega hoolimata sellest, et võimendi hakkab moonutama. Moonutav signaal on kõlarile palju ohtlikum, kui võimendile endale. Moonutav signaal ei pane kõlarit valjemini mängima, vaid võib mähise kergemini läbi põletada.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Abi vigase detaili leidmisel (korras)
PostitusPostitatud: 19.05.2009 13:42 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 18:22
Postitusi: 2840
Salupa kirjutas:
Mina selle jutuga ei nõustu, sest minu võimendimõõtmiste kogemus näitab, et enamus võimendite võimsus ja voolutarve vähenevad pinge langedes. Mõni üksik võimendi suudab lõppvõimendi toitepinget reguleerida ja sellega pinge langemist kompenseerida, kuid see toimib ka vaid mingi piirini - näiteks 11V-st madalamal pingel hakkavad ikka võimsus ja voolutarve vähenema.

Usun et need on hetkelised testid, mitte minuteid järjest.
Minu loogika ütleb seda, et võimsus ja voolutarve vähenevadki, sest ei ole jõuallikat, ehk akut kust seda juurde ammutada. Laest võimsust juurde ei tule ju ? Seega eelvõimendi, kui nii võib öelda, üriyab jätkuvalt oma tööd teha samas rütmis nagu enne, st toota võimsust, aga kui pole kust seda võimsust võtta, tekibki ülekuumenemine. Proovi nii 5-10 minutiline test teha, nagu mõned vennad seda teind on :) Burpides ei jõua võim isegi leigeks minna ... Või kas soojad ja kuumad võimendid on sinu jaoks uus nähtus ? Tekib küsimus MIKS selline protsess toimub ;)
Moonutamise suhtes on sul õigus !

_________________
161.9db official DB drag result, get louder !


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Abi vigase detaili leidmisel (korras)
PostitusPostitatud: 19.05.2009 15:23 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Noh, eks ajapikku ole neid võimendeid testitud nii lühi- kui ka pikemaajaliselt. Kunagi uurisin päris pikalt oma JBL P180.2 kasuteguri sõltuvust pingest, koormusest ja ka radika temperatuurist. Samuti on tulnud remontimise käigus võimendeid kuumaks "kütta", et viga ilmsiks tuleks. Öiseid "tümmilaskmiseid" saab ka kogemuseks võtta, millede põhjal ma praegu räägingi. Külapealt kuuldud tarkuse põhjal ma ei julgeks ilma seda läbinisti mõistmata küll vaielda.

Ma ei saa sinu mõttelennule päris pihta (mis siin salata - eks see ole ühe elektroonikakauge inimese oletus asjast), kuid üritan seletada asja omamoodi:

Võimendi kuumenemine on täiesti loomulik nähtus. Hoolimata suurtest ja edukatest pingutustest võimendi kasutegurit tõsta, läheb tänapäeva võimenditel vähemalt 10% võimsusest ikka radika soojendamisele (kusjuures see number on viimase kümne aastaga oma 5 korda vähenenud). See loomulik soojenemine hakkab ohtlikuks minema alles siis, kui võimendi transistorid toodavad sooja rohkem, kui radikas jõuab hajutada ning seda nii pika aja jooksul, et radiaatori temperatuur tõuseb üle ~80*C. Ühesõnaga ohtlik on see, kui transistorid toodavad radika hajutusvõimest rohkem soojust. See, kui palju transistorid sooja toodavad, sõltub pmst kahest asjast: võimendi antud hetkel välja antavast võimsusest ja kasutegurist. Kasutegur ei sõltu otseselt akupingest. Seepärast ei saa öelda, et et madala pinge puhul soojeneb võimendi ohtlikult rohkem. Kuna madala pinge puhul annab võimendi ka vähem võimsust, siis soojeneb võimendi madala pinge puhul pigem vähem.

Kasutegur langeb küll soojenedes. See võib tekitada ülalmainitud "lumepalliefekti" küll, kuid võimendi soojeneb samuti ka kõrge pinge puhul nii et siin ei saa tuua paralleele madala akupingega.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Abi vigase detaili leidmisel (korras)
PostitusPostitatud: 19.05.2009 23:03 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 18:22
Postitusi: 2840
Tänud Ats hariva postituse eest, millest ma järeldan, et inimesed kellega ma suhtlen, on täitsa rumalad, edastan neile su emaili, et nad saaksid end harida sinu kogemuste põhjal, kuna maailmas rohkem selliseid inimesi pole...

Küsisin üle firmast, kus mu võimendi just remondis oli ja sain vastuseks:
About your question, the answer is quiet simple! If the input voltage drops below 11 volt, the pwm chip isn´t able to work correct and then the FETs in the power supply get hot and break!

See vastus tuli firmast, mis hooldab DD Belgium tiimi võimendeid + palju palju enamatki, termpro foorumist leiab rohkem infot kel huvi Belgia tiimi kohta !

_________________
161.9db official DB drag result, get louder !


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Abi vigase detaili leidmisel (korras)
PostitusPostitatud: 20.05.2009 13:35 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Mina ei ole kedagi rumalaks tembeldanud. Sinu järeldused on su oma probleem.

Sulle saadetud vastuse kohta ütlen ma muidugi bullshit ja ma põhjendan ära ka miks:
  • Kõnealune pwm chip on ilmselt TL494 või mõni selle analoog. TL494 datasheet ütleb, et selle mikroskeemi tööpingevahelik on 7-40v. See tähendab, et selles vahemikus peab see mikroskeem kindlasti ja laitmatult töötama.
  • TL494 on nii täiusliku ehitusega, et kui tema toitepinge langebki alla lubatu, siis rakendub madalpinge kaitse ning mikroskeem lülitub midagi rikkumata lihtsalt välja.
  • Kui pwm chip ei suudakski mingist pingest madalamal pingel ilma midagi rikkumata töötada, siis iga endast lugupidav võimenditootja lisaks protection-ahelasse kaitse, mis hoolitseb, et liiga madalal pingel seda mikroskeemi sisse ei lülitata.


Selline vastus võis sulle tulla lihtsalt seepärast, et ei viitsitud hakata rääkima teemal, millest sa nagunii aru ei saa või mida nad ei osanud ingliskeelde tõlkida. Selle asemel leiti selgitus, mis oleks tavainimesele mõistetav ja ei tekitaks rumalaid lisaküsimusi. Suuremates firmades on klientidega suhtlemiseks lausa eraldi inimesed, kes ei ole ise tehnilise poolega eriti palju kursis, vaid kasutavad kohati tobedalt labaseid stamp-seletusi.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Abi vigase detaili leidmisel (korras)
PostitusPostitatud: 20.05.2009 14:45 
Kasutaja avatar

Liitunud: 24.04.2006 21:23
Postitusi: 724
Asukoht: võru
Viktor ma ei saa aru kuidas sulle nii uskumatu tundub et mõni eesti autoaudio tipptegija võib olla sama tark kui keskmine UK forumipostitaja kes sulle suureks eeskujuks on :?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Abi vigase detaili leidmisel (korras)
PostitusPostitatud: 20.05.2009 15:54 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 18:22
Postitusi: 2840
Martpoiss kuss :P
Ei hari mind ka sealne keskmine tegelane, Ats harib rohkem, spetsiifilisemad küsimused esitan ma kaugelt üle keskmise inimestele maili vahendusel :beer

@ Ats

Sain vastuse su teooriale taas:

About your PWM, this guy is right, but normal PWMs don´t have to handle that power ammounts. In actuall D5S and D7S amps the PWM problem is completely gone.


Seega saan ma temast aru selliselt, ka sinust, et kvaliteet võimenditel seda viga ei tohiks tekkida, nüüd aga lähme siis tagasi algusesse, paljud tavakasutajad siiski profi või "endast lugupidavate firmade" võimendeid kasutavad, odavat sodi on turg täis ju ?
Seega saan ma aru et see teooria peab siiski paika, kui ka selliseid juhtumeid küllaga juhtunud on ?

_________________
161.9db official DB drag result, get louder !


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Abi vigase detaili leidmisel (korras)
PostitusPostitatud: 20.05.2009 16:16 
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.12.2008 02:57
Postitusi: 627
Asukoht: Tallinn
Üsna ümmargune jutt on vastuseks. Mina loen sellest välja seda, et tegu on konkreetse võimendi tüüpveaga (mis võib seisneda milles iganes), mida ei soovita eriti avalikult lahata.

_________________
BMW 540 SUPERCHARGED! + Mazda 626 + Frontera TURBO


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Abi vigase detaili leidmisel (korras)
PostitusPostitatud: 20.05.2009 17:01 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.05.2008 18:22
Postitusi: 2840
Salupa kirjutas:
Üsna ümmargune jutt on vastuseks. Mina loen sellest välja seda, et tegu on konkreetse võimendi tüüpveaga (mis võib seisneda milles iganes), mida ei soovita eriti avalikult lahata.

Alright ... et kliente hoida ja raha teenida, kasutatakse seda võtet kindlasti igal pool, ajal ja kohas ...
See selleks, st et jutu algusesse või noh selle madala pinge juurde tagasi tulles jääd sina enda juurde, et see ei põhjusta absoluutselt mitte mingeid probleeme ?
Seega võin rahus ühe aku pealt põristada palju süda lustib, teades, et moonutamine on välistatud ja kindel olles, et võim(ud) ei saa sellepärast kahjustatud ?
Et peale moonutuse ei pea millegi pärast muretsema ? ei pea siin konkreetselt enda setupi silmas ...

_________________
161.9db official DB drag result, get louder !


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 60 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7