Streetrace.Org
http://streetrace.org/foorum/

Süüteküünalde indekseerimine/indexing
http://streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=11&t=2347
1. leht 1-st

Autor:  l6vikuningas [ 13.01.2009 13:57 ]
Teema pealkiri:  Süüteküünalde indekseerimine/indexing

Surfasin siis üksõhtu netis ja otsisin parimaid süüteküünlaid oma autole, valisin mõistliku variandi ära ning sooritasin ostu, vahetada pole veel aga viitsinud...

Kuid küünalde kohta rohkem uurides leidsin mõned kohad kus räägiti nende "indekseerimisest", et siis mingi selline lahendus, et kõik küünlad peaksid jääma peale paigaldamist täpselt samasse ja mingisse kindlasse asendisse. Nagu ma sain aru, et vajadusel tuleb küünla alt seibi näiteks natuke viilida et ta jääks paraja jõuga kinnikeerates just kõige õigema küljega sinna kus vaja...

Äkki oskab mulle keegi siin rääkida kas see on absurdne täpsuse tagaajamine igapäevaliikuril või tõesti võib see anda mingi pisikese kasuteguri tõusu mootori töö effektiivsuses?

PS! oskab keegi veel mõne nipi või tähelepaneku välja tuua küünalde vahetuse juures mida võiks silmas pidada?

Autor:  TC:Elite [ 16.01.2009 15:40 ]
Teema pealkiri:  Re: süüteküünalde indekseerimine/indexing

Loodan, et inglise keelega probleeme pole.

http://www.ngksparkplugs.com/techinfo/spark_plugs/installation.asp#indexing kirjutas:
Indexing

This is for racers only !!
Indexing refers to a process whereby auxiliary washers of varying thickness are placed under the spark plug's shoulder so that when the spark plug is tightened, the gap will point in the desired direction.

However, without running an engine on a dyno, it is impossible to gauge which type of indexing works best in your engine. While most engines like the spark plug's gap open to the intake valve, there are still other combinations that make more power with the gap pointed toward the exhaust valve.

In any case, engines with indexed spark plugs will typically make only a few more horsepower, typically less than 1% of total engine output. For a 500hp engine, you'd be lucky to get 5hp. While there are exceptions, the bottom line is that without a dyno, gauging success will be difficult.


See oli esimene ja ammendav googli vaste :smokin

Autor:  l6vikuningas [ 18.01.2009 13:38 ]
Teema pealkiri:  Re: süüteküünalde indekseerimine/indexing

hmm.. et kui ma reisser pole siis ma võin südamerahus küünlad välja kruvida ja uued asemele ja absoluutselt mitte sellele mõelda millises asendis nad sinna jäävad? :P

Autor:  ValgeKotkas [ 18.01.2009 15:50 ]
Teema pealkiri:  Re: süüteküünalde indekseerimine/indexing

Ei, sa võid teha ju...aga sa lihtsalt kaotad väga palju rulli, samas võitu ei tule. :lol

Autor:  l6vikuningas [ 18.01.2009 16:04 ]
Teema pealkiri:  Re: süüteküünalde indekseerimine/indexing

ValgeKotkas kirjutas:
Ei, sa võid teha ju...aga sa lihtsalt kaotad väga palju rulli, samas võitu ei tule. :lol


Ah ei rulli ei läheks midagi, natuke seibi lihvimist/viilimist ja seega vaid ajakulu ning vajaliku knowhow leidmine, et milline asetus mu autole just parim oleks. Aga jah, kuna kasutegur tundub olema mõttetult väike ja seda nüüd ka korduvalt siin kinnitatud siis ilmselt jääb ära.

Autor:  ValgeKotkas [ 18.01.2009 16:18 ]
Teema pealkiri:  Re: süüteküünalde indekseerimine/indexing

A kust sa leiad/tead, mis sinu autole kasulikum? Autol ja autol on vahe :) Mine otsi/vaata, palju diagnostikaaparaadi aeg maksab...vms.

Autor:  l6vikuningas [ 18.01.2009 16:24 ]
Teema pealkiri:  Re: süüteküünalde indekseerimine/indexing

leiaks ikka kui vaja. Seal on omad põhimõtted ka mida silmas tuleb pidada olenevalt sisselaskest ja klappide arvust jms.
Aga no a la 2hp saavutamiseks ma 5 tundi tööd ei viitsi teha...

Autor:  TC:Elite [ 19.01.2009 17:01 ]
Teema pealkiri:  Re: süüteküünalde indekseerimine/indexing

pigem panustaks nike kleepsule juba onju

Autor:  l6vikuningas [ 19.01.2009 19:24 ]
Teema pealkiri:  Re: süüteküünalde indekseerimine/indexing

TC:Elite kirjutas:
pigem panustaks nike kleepsule juba onju


tänan väärt tehnilise nõuande eest :uhoh ja teema võib minu poolest sulgeda.

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/