Streetrace.Org
http://streetrace.org/foorum/

Pidurite upgrate
http://streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=11&t=154051
1. leht 2-st

Autor:  Uitaja [ 07.10.2015 22:16 ]
Teema pealkiri:  Pidurite upgrate

Tere
Arutaks natuke pidurite tööst ja olemusest. Ma pole asjaga tea mis sina peal. Võib tunduda jabur teema aga siiski. :D Tundus sobilik foorum. Siililegi selge et tagumisi pole mõtet järgi aidata ning keraamika samuti jätame mängust välja. Seega ette midagi etemat. Praegu tunda on vähe agresiivsema sõidustiiliga pidurdusteekonna lõpus sellist rasket pedaali ja ketta kivistumist. Ringrada ei sõida.
Loogika ju ütleb mulle seda suurem on ketas (pindala) mida klots täisulatuses saab lihvida seda parem. Seda suurem "tagavara" kooslusel seda jahedam asi on.
Muidugi hakkavaad teatud maal rolli mängima "augud", "kraapsud" kettas ja klotsi segu.
Nüüd edasi küsimused tekkinud.

Kw ainult 110 praegu ja kaalu ~1300kg.
Ketastest esiagu võiks jahuda.
Kui olulised need augud (topelt jahutus?) tegelikult on?
288mm ketas praegu tavaline ventileeritav näiteks. Asendan selle zimmermanni puuritud versiooniga. Mis sellise swapiga muutuks?
Ainult visuaalne jura? Kui palju vatti ja vilet peaks auto üldse sellise massiga saama et need augud alla 300mm kettas ennast õigustaks? jne jne.
Millist ketast ja mis brändi?

Autor:  etssss [ 07.10.2015 22:50 ]
Teema pealkiri:  Re: Pidurite upgrate

E31-32 suuremad kettad ja supportid ja mure lahendatud.

Autor:  Inferno [ 07.10.2015 23:49 ]
Teema pealkiri:  Re: Pidurite upgrate

visuaalne jura jah,kui kettale mõjuvad jõud on samad.


põhiline ongi ketta diameeter ja piduriklotsidele rakenduv surve jõud, pluss siis ka klotsid ise loomulikult. augud ja jutid on rohkem rinkaautode teema tegelt.

Autor:  mallukas [ 07.10.2015 23:58 ]
Teema pealkiri:  Re: Pidurite upgrate

Vesijahutus ka lihtne teha. Saab nii manuaalselt kui automaatselt lahendada.
Manuaalselt vead voolikud tuppa ja pressid pumpa, võid ka nupuvajutusest teha, aga siis el pumpa vahele tarvis.
Automaatselt võib Vokk sul seadistada, siis juba läheb ise pidurile vajutades kogu süsteem.

Autor:  Inferno [ 08.10.2015 00:56 ]
Teema pealkiri:  Re: Pidurite upgrate

loodetavasti see viimane oli nali

Autor:  WhoIsTheMaster [ 08.10.2015 11:28 ]
Teema pealkiri:  Re: Pidurite upgrate

Avade ja soonte peamine eesmärk on suurendada ketta pindala, mistõttu on parem jahutamine. Olen ka kuulnud, et sooned pidavat klotsi sirgeks lõikama.... Kas praktikas ka tõele vastab ei tea.
Üks versioon on osta autole alla propelleri moodi veljed, mis kõrvalt õhku sisse imevad ja ketastele lihtsalt peale puhub. Saabidel olid sellised asjad täitsa olemas, jooksus 2hel veljel on "propeller" ühte pidi ja 2hel veljel teisipidi. Odavam variant on teha õõtsale selline renn, et kui autoga sõidad, siis põhja alt sisse tulev õhk suunatakse renni kaudu piduriketastele.
Malluka öeldu oli loodetavasti troll, sest veega jahutades võid saada viskavad kettad, kuna liig järsu jahutamise tõttu võib metall "ehmatada". Ülejäänud jutt on ka mõistlik.

Autor:  mallukas [ 08.10.2015 11:36 ]
Teema pealkiri:  Re: Pidurite upgrate

Inferno kirjutas:
loodetavasti see viimane oli nali


Kui noormees ei saa A4 pidama, siis tuleb ekstreemsemad lahendused kasutusele võtta.

Autor:  H.m.m [ 08.10.2015 15:35 ]
Teema pealkiri:  Re: Pidurite upgrate

Pidurid pidid kiiruse surm olema

Autor:  charly [ 08.10.2015 16:20 ]
Teema pealkiri:  Re: Pidurite upgrate

Hüper-super puuritud/slotitud ketta peale ei tasu raha kulutada.
Kui samal tootjal on suurmate pidurite bolt-on lahendus olemas, siis leia lammarist see ja pane külge.
Osta vähe kallimad raja/tänava klotsid ja auto pidurdab, kui kännu taha.

Autor:  mallukas [ 08.10.2015 16:26 ]
Teema pealkiri:  Re: Pidurite upgrate

WhoIsTheMaster kirjutas:
Malluka öeldu oli loodetavasti troll, sest veega jahutades võid saada viskavad kettad, kuna liig järsu jahutamise tõttu võib metall "ehmatada". Ülejäänud jutt on ka mõistlik.


http://www.willallracing.com.au/gtrbrakes.htm

Täitsa olemas. Ega kogused peavad õiged olema, loll sõidab lombis ka kettad kõveraks.

Autor:  varikasutaja [ 09.10.2015 13:04 ]
Teema pealkiri:  Re: Pidurite upgrate

ma jätaks ka tagumised pidurid samaks, või tegelt pane väiksemad, saad kaaluvõitu.

Autor:  Uitaja [ 09.10.2015 21:51 ]
Teema pealkiri:  Re: Pidurite upgrate

H.m.m kirjutas:
Pidurid pidid kiiruse surm olema

Head pidurid on üks osa mis auto kiiremaks teevad, eriti ringrajal. Mitte kleepsud ega ebmleemid.
See selleks :)

Augulised jäägu ringraja tarbeks .. siis paljudel tänavasõidukitel on tehasest juba augulised kettad ees. Nagu 90ndate S mesad, ka uuemad mesad. Paljudel SUVidel ka, nendega ju ringrajale ka ei minda. Ainult massi pärast augud siis. X5, X6 buumeritel vist ka tavalised suured kettad. Tööl jäi täna ette Audi S8 D2 näiteks ka kettad puurima pole hakanud ees.

Huvitaks lihtsalt kui näiteks ketas 300mm tava ventileeritav, sama auto ja pidurikomplekt ning sama komplekt (sama tootja) puuritud siis kui palju temperatuuri vahe oleks. Suhteliselt külma komplektina 70nelt nulli klapats põja lenksus suruda vb tõesti vahet pole. Küsisin klotsi valiku langetamiseks.
Ok, ühesõnaga see puuritud ja tavalise ketta vaha "streetrace"ina tänaval ei mängi mingit rolli või nii minimaalne pidurdamisel vahe.
Valida vähe kallim klots mis külmalt tänaval ka eesmärki täidab mitte ainult viliseks nagu olen kuulnud.
charly kirjutas:
Hüper-super puuritud/slotitud ketta peale ei tasu raha kulutada.
Kui samal tootjal on suurmate pidurite bolt-on lahendus olemas, siis leia lammarist see ja pane külge.

Pole bolt on. Nimelt ketas juhipoolne läks kõveraaks, klotsid läbi kohe ning parem support vajab ka vahetust. Mõtlesin et teeks midagi kangemat ette. Laisk nagu ma olen ketaste ja klotside kohta küsisin ennem kui sadulaid vahetama kangemate vastu hakkan - peab hakkama klambreid leiutama :(

Autor:  Inferno [ 10.10.2015 15:14 ]
Teema pealkiri:  Re: Pidurite upgrate

mallukas kirjutas:
WhoIsTheMaster kirjutas:
Malluka öeldu oli loodetavasti troll, sest veega jahutades võid saada viskavad kettad, kuna liig järsu jahutamise tõttu võib metall "ehmatada". Ülejäänud jutt on ka mõistlik.


http://www.willallracing.com.au/gtrbrakes.htm

Täitsa olemas. Ega kogused peavad õiged olema, loll sõidab lombis ka kettad kõveraks.


Kas gtr il mitte carbon pidurid ei ole? Seega, terasketast ikkagi veega ei jahutata ;-)

Sent from my D6503 using Tapatalk 2

Autor:  mallukas [ 10.10.2015 15:39 ]
Teema pealkiri:  Re: Pidurite upgrate

Inferno kirjutas:
mallukas kirjutas:
WhoIsTheMaster kirjutas:
Malluka öeldu oli loodetavasti troll, sest veega jahutades võid saada viskavad kettad, kuna liig järsu jahutamise tõttu võib metall "ehmatada". Ülejäänud jutt on ka mõistlik.


http://www.willallracing.com.au/gtrbrakes.htm

Täitsa olemas. Ega kogused peavad õiged olema, loll sõidab lombis ka kettad kõveraks.


Kas gtr il mitte carbon pidurid ei ole? Seega, terasketast ikkagi veega ei jahutata ;-)

Sent from my D6503 using Tapatalk 2


No siis panedki carbon, kui linnas pidama ei saa. Milles probleem.

Autor:  Uitaja [ 10.10.2015 21:21 ]
Teema pealkiri:  Re: Pidurite upgrate

Kuulge kõige uuematel MB CLa 2.o disladel ka augulised kettad. Milleks?! Disain?

Ok, Tegelikult mul 300mm zimmermanid ees rohkete aukudega kettad. Kui algul auto sain oli mingid keskmisest suht kallimad Ferrodo poolkõvad race klotsid. Ei saanud kurta selle auto pidamise üle. Need mingid klotsid said ruttu otsa, raha sel hetkel ei olnud ning läksid ajutiselt odavad TRW juustud. Vilisesid algul nii külmalt kui soojalt. Kohe oli vahet tunda sõites. Temp ei talunud (?) ja kuumenesid liiast tihti järelikult tuugaks kuni mõnest basseinist sai läbi vuratud, ketta kõveraks.
:err
Uurisin maad kuna algul oli mõte aretada E38 või Touregi või D2 S supporte lammutusest tga ajama hakata ning puhastada, remondikomplekt ning edevaks üle värvida.

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/