Võta nüüd kinni... Mina olen jälle aru saanud, et svamm-tüüpi filter laseb just enim tolmu läbi.
Väike lugemine sellekohaselt:
http://mkiv.com/techarticles/filters_test/2/index.htmlAga koonusfiltrist pole paraku vabalthingaval peale hääle mingit kasu. Ülelaetud mootori korral võib mõningaid lisahobuseid märgata, kuid kuna uuematel autodel on halb komme lisatud vidinad mõne aja möödudes "ära õppida", siis ei pruugi ka sel juhul peale hääle midagi muutuda. Kui aga ajule see selgeks õpetada, kuuma õhu ligipääsu piirata jne, on juba võimalik rohkem koonusest kasu saada.
Näiteks 3 MPS-l on originaal sisselase meeletu takistusega, oli ka pelgalt pärast sisselaske vahetamist koonuse ja sujuvate silikoonlõdvikute vastu, märgata võimsuse kasvu ja kiiremat turbo spoolimist.
Kõige ohutum ja tihti enim kasu toov, on originaal paberfiltri vahetamine parema voolavusega paneelfiltri vastu (nt K&N toodang). Seda tõestasid youtubes ka mightycarmods poisid.
Õlitatud filtrite puhul tuleb pärast õlitamist otseloomulikult jälgida, et ei lisaks liiga palju õli. Tehasest tulevad nad reeglina õlitatult ja vähmalt k&n korral ei ole nad kunagi üleliia õlitatud. Läbipõletatud MAF andurite korral ongi tegelikult süüdi omanik, kes filtri pärast pesu õliga üle uputab. Eriti just saksa autode korral, mis kasutavad traat-tüüpi andureid. Jaapanlastega, millel tilk-tüüpi andur, pole see nii laastavalt ohtlik, kuid parem siiski õliga üle mitte ujutada. Endal pole siiani ühelgi autol õlitatud filtri pärast probleemi olnud. Kasutanud olen enda autodes nii paneel- (k&n), koonus (k&n, praeguses autos COBB), kui ka süsinikkiust korpuses olevaid svammist cold-air sisselaskeid (pipercross).
Paneelfilter ei lisa häält ka, kuid mõnede teiste modifikatsioonidega koos võib märgata pisikest küttekulu langust või imeväikest võimsuse kasvu. Põhimõtteliselt sama, kui asendada must originaalfilter uuega. Ainus eelis on see, et pole vajadust uue filtri ostuks ning piisavalt pika auto kasutusaja korral võib lõpuks ära tasuda.