Avaleht      Uudised      Artiklid      Partnerite pakkumised      Pood      Foorum       Chat

Tänane kuupäev 08.05.2024 20:48

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: koonus- vs õhufilter
PostitusPostitatud: 26.10.2014 18:08 
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.02.2007 17:58
Postitusi: 40
Keegi seletaks mulle ära mis vahe neil otseselt on kui tänavaautole peale panna ?
Google juba proovisin, midagi kasuliku ei leidnud.
Kuna õhufilter tahab vahetust siis avastasin, et see karp katki. Mõtlesin, et lihtsam koonus panna. Autoks s80 t6


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: koonus- vs õhufilter
PostitusPostitatud: 26.10.2014 18:42 
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.12.2005 19:55
Postitusi: 5322
Asukoht: Rae
Koonus teeb rohkem müra ja laseb rohkem õhku läbi suurt muud vahet ei ole. Parimal juhul saab ka mõne hp juurde


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: koonus- vs õhufilter
PostitusPostitatud: 26.10.2014 19:38 
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.02.2007 17:58
Postitusi: 40
Ja teeb koonus midagi halba ka ?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: koonus- vs õhufilter
PostitusPostitatud: 26.10.2014 21:48 
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.05.2005 13:54
Postitusi: 2931
Asukoht: Tallinn
Kui on õlitatav ja valesti õlitada, siis kipuvad õlijäägid kõrbema õhukulu lugeja traadile. Mõndadel autodel põleb traat selle tulemusena läbi, mõnedel tekib mitte-eemaldatav kiht traadile ja aju ei saa õiget signaali.
Boonus on käredam hääl. Niisama jõudu ei tule, kuna stock mootor saab piisavalt õhku ka paneelfiltriga. Kui mootor on rohkem hingavaks tehtud, annab koonus ka vajaliku lisaõhu.

_________________
Miata
LS400


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: koonus- vs õhufilter
PostitusPostitatud: 26.10.2014 21:56 
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.04.2012 22:40
Postitusi: 161
Asukoht: kohila/Tallinn
Odavamad koonused filtreerivad õhust välja ainult suurema olluse ( teod, rohutirtsud, konnad jms.) Peenike liiv ja tolm läheb sealt läbi ja lihvib ilusti mootorit seestpoolt. Tulemuseks kulunud kolvi ja õlirõngad. Õlikulu ja kaotatud hobused. Isiklikult soovitan originaalfilltrit.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: koonus- vs õhufilter
PostitusPostitatud: 26.10.2014 22:06 
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.02.2007 17:58
Postitusi: 40
Mõtekam oleks äkki panna siis koonuse asemel mingi mitte "paberist" filter.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: koonus- vs õhufilter
PostitusPostitatud: 26.10.2014 22:49 
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.05.2013 13:05
Postitusi: 301
Asukoht: Tallinn
Peale hääle ei anna suurt midagi.

Rallispordiga tegelev sõber ütles et swamm-filter on ainuke reaalne alternatiiv stock boksile.
Kõik muu pidi peenema sita läbi laskma.

_________________
kioskis ei käi ja salaviina ei joo.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: koonus- vs õhufilter
PostitusPostitatud: 27.10.2014 00:38 
Kasutaja avatar

Liitunud: 17.05.2012 18:04
Postitusi: 453
Võta nüüd kinni... Mina olen jälle aru saanud, et svamm-tüüpi filter laseb just enim tolmu läbi.
Väike lugemine sellekohaselt:

http://mkiv.com/techarticles/filters_test/2/index.html

Aga koonusfiltrist pole paraku vabalthingaval peale hääle mingit kasu. Ülelaetud mootori korral võib mõningaid lisahobuseid märgata, kuid kuna uuematel autodel on halb komme lisatud vidinad mõne aja möödudes "ära õppida", siis ei pruugi ka sel juhul peale hääle midagi muutuda. Kui aga ajule see selgeks õpetada, kuuma õhu ligipääsu piirata jne, on juba võimalik rohkem koonusest kasu saada.

Näiteks 3 MPS-l on originaal sisselase meeletu takistusega, oli ka pelgalt pärast sisselaske vahetamist koonuse ja sujuvate silikoonlõdvikute vastu, märgata võimsuse kasvu ja kiiremat turbo spoolimist.

Kõige ohutum ja tihti enim kasu toov, on originaal paberfiltri vahetamine parema voolavusega paneelfiltri vastu (nt K&N toodang). Seda tõestasid youtubes ka mightycarmods poisid.

Õlitatud filtrite puhul tuleb pärast õlitamist otseloomulikult jälgida, et ei lisaks liiga palju õli. Tehasest tulevad nad reeglina õlitatult ja vähmalt k&n korral ei ole nad kunagi üleliia õlitatud. Läbipõletatud MAF andurite korral ongi tegelikult süüdi omanik, kes filtri pärast pesu õliga üle uputab. Eriti just saksa autode korral, mis kasutavad traat-tüüpi andureid. Jaapanlastega, millel tilk-tüüpi andur, pole see nii laastavalt ohtlik, kuid parem siiski õliga üle mitte ujutada. Endal pole siiani ühelgi autol õlitatud filtri pärast probleemi olnud. Kasutanud olen enda autodes nii paneel- (k&n), koonus (k&n, praeguses autos COBB), kui ka süsinikkiust korpuses olevaid svammist cold-air sisselaskeid (pipercross).

Paneelfilter ei lisa häält ka, kuid mõnede teiste modifikatsioonidega koos võib märgata pisikest küttekulu langust või imeväikest võimsuse kasvu. Põhimõtteliselt sama, kui asendada must originaalfilter uuega. Ainus eelis on see, et pole vajadust uue filtri ostuks ning piisavalt pika auto kasutusaja korral võib lõpuks ära tasuda.

_________________
Mazda 3 MPS


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 28 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.7